Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (94115 berichten)

Populaire forums

Overige forums

LeonardBak 3 berichten

Beste lezer,

Erg leuk ! catawiki het veilen van spulletjes !

Helaas voel ik mij erg gepakt, en bieden jullie geen oplossing aan hopelijk heeft iemand hier een idee voor mijn probleem.

Ik ben redelijk nieuw hier en heb een aantal kavels nu geveild, nu heb ik een servies geveild versprijd over 6 kavels. Wat ik niet wist is dat de optie "zelfde koper krijgt bij meerdere kavels 1 malige verzendkosten" nu snap ik dat ook wel als het gaat om kleine dingetjes en het gewicht niet van belang is. Ik snap NIET waarom deze optie standaard aan staat want IK was daar nog niet van op de hoogte.

Nu is het zo dat ik van de 6 pakketten ik er gelukkig 1 heb kunnnen bezorgen omdat deze binnen een staal van 10km bij mij vandaan was. nu komt het probleem, van de resterede 5 kavels zijn er maar 2 kopers.

Ik heb het gewicht gezet op (zodat ik netjes ben naar de klant) tussen 5 a 10 kilo, wat voor een servies heel normaal is.

Nu helaas weegt bijna op 1 na elk paket meer dan 10 kilo.

Wat betekend dat ik voor koper nummer 1 die in parijs woont 40 euro verzendkosten uit eigen zak moest betalen en hij 30. lijkt me niet eerlijk maar daar kan ik nog wel mee leven.

Helaas, is koper 2 iemand uit Taiwan.

dit houdt in dat de verzendkosten voor de resterde 3 pakketten om en nabij 315,- euro intotaal zal kosten.

Ik heb met catawiki gebeld, en zij geven aan dat dit niet hun probleem is en dat ik wellicht contact kan op nemen met de verkoper of hij wilt meebetalen aan de verzend kosten.

Als ik 315,- euro aan verzendkosten betaal + de veiling kosten naar catawiki hou letterlijk geen rooie cent over van mijn kavels.

Terwijl ik daarnaast alles zorgvuldig in doosjes etc vervolgens in doos heb moeten doen. Ik betaal in feite iemand nu om mijn servies over te nemen ipv dat ik het verkoop. Ik sta verbaasd dat catawiki niet bereid is hier een oplossing voor te realiseren en laat me in de steek. PIJNLIJK

Kan iemand mij een tip of hint geven wat ik moet doen, want de moed zinkt me in de schoenen.

Vriendelijke groet,

Leonard

baronselderie-5 980 berichten

Het is natuurlijk altijd beter eerst de gebruikers voorwaarden te lezen helemaal onder aan in links in de Zwarte Balk

maar klik eens op kosten versturen in de Veiling en dan op meer informatie daar moet eigenlijk staan geldt alleen voor het vaste land zoniet dan kan alleen de koper nog helpen niet Catawiki (lees de Gebruikers voorwaarden) Mvrg Baron

Levering

De verkoper verzendt binnen 3 werkdagen na ontvangst van bericht van de betaling.

Verzendkosten zijn alleen voor bestemmingen op het vasteland.
Meer informatie

Verzendkosten

Wint u meer dan één kavel van dezelfde aanbieder in dezelfde veiling, dan betaalt u maar één keer verzendkosten. U betaalt in dit geval alleen de hoogste verzendkosten.

Harry56 234 berichten

Beste Leonard,

Wat heb je dan ingevuld als hoogste tarief bij de Taiwan kavels ? 

En waar is die 315 euro op gebaseerd ? Ik zie bij Postnl tarieven tot en met 115 euro.

ja of naar duitsland gaan DHL tot 20 kilo verzekert met trace 100,99€ is de benzine snel terug verdient lijkt me

Boekenmagazijn 2.988 berichten

Flinke rit vanuit Leiden. En die (benzine)kosten moet je er toch bij tellen.

ik weet natuurlijk niet waar de verkoper woont, maken we er een melkmeisje rekening van ;

kortse/snelste weg Leiden /Emerich 136 Km reis tijd 1 uur 30 Minuten dus ongeveer 3 Uur porto 313 € - Porto DHL-D100 €  = ongeveer 213€ gespaart is een uur loon van ongeveer 70€ plus nog het bedrag wat de koper aan Porto moet betalen

kun je er ook nog een leuk dagje van maken  na 45 Km berijk je Oberhausen een van de Grootste Winkel Centra van de EU Horeca zat Grote Speeltuin, Seaworld Enz en gratis parkeren  of iets veder Düsseldorf de Kö

Geen Rijbewijs ;-) kaartje bij Apppie hele dag Nl voor 28€? trein naar Alten daar staat een Bus naar Bocholt 5,60€ DHL punt bij het Station  in Bocholt waan je in Nl 60% dagjes mensen komen uit Nederland

maar dit alles is natuurlijk leuk maar de verkoper heeft ergens gewoon een fout gemaakt en betaald nu zoals wij waarschijnlijk allemaal in het begin leergeld

A, eerst de regels(gebruikers voorwaarden) lezen B, Item met verpakkking  wegen  C, dan de post tarieven doorkijken en !!! bepaalde landen uitsluiten E, en dan eerst aanbieden. 

Harry56 234 berichten

Baronselderie: Ik had het verkeerd gelezen , tja 3 zware pakketten kom je vanzelfsprekend bij postnl 3 x 100 etc. Vraagje: Kan je bij de veilingen inmiddels landen uitsluiten als je een kavel aanbiedt ? Ik ben er mee gestopt omdat ik geen enkel recht heb omdat Catawiki voorwaarden alle rechten van verkopers feitelijk uitsluiten, waar dan kopers weer hun voordeel aan hebben. Om te beginnen met de verzending: als ik iets waardevols verkoop wil ik slechts verzenden naar die landen waar je verzekerd kan verzenden en het  postbedrijf rechtstreeks verzekerd en niet het postbedrijf van het betreffende land de verzekering "overneemt ". 

Ingeval van niet verzekerd hoeft een koper slechts aan te geven "niet ontvangen/bedschadigd " en bij een verzekering overgenomen door het land van koper " pakket niet aangekomen of beschadigd ">> afwijzing schade door postbedrijf betreffend land : je kan fluiten naar de euro's. Het zinj heus niet alleen ver weg ie stan landen , bijvoorbeeld Zwitserland kan via Postnl niet rechtstreeks verzekerd.

Dat was ook mijn bezwaar aan Catawiki , men verdient aan eigendommen van anderen , niets mis mee, maar dan zal je service qua informatie aan verkopers met name waar het om verzending gaat toch veel duidelijker moeten zijn juist om vergissingen van met name onervaren particulieren te voorkomen.  En niet alleen ropen dat het je eigen verantwoording is , post en verzending is complex en juist daar zou Catawiki in hun service veel beter moeten acteren. Dat valt onder het kopje Zorgplicht.

015steef500 527 berichten

Naar Frankrijk kun je via DPD een pakket tot 20 kilo voor 14,75 verzenden

Voor Taiwan kun je van de 3 pakketten er 2 van 20 kilo maken, scheelt in ieder geval weer 100,-

Kavels kun je gewoon samen verzenden, hoeven niet apart verpakt te worden

Zet bij instelling het vinkje bij verzenden naar het buitenland geen dubbele verzendkosten uit

Reageer op onderwerp