Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (91941 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Strips algemeen > Papiervisjes/zilvervisjes

4 berichten

Frans2408 8 berichten

Hallo,

Zijn jullie weleens papier/zilvervisjes tegen gekomen in je huis? Ik heb er nu een stuk of 3-4 doodgemept dit jaar, dus van een plaag is denk ik geen sprake, maar toch.....

Gif is voor mij geen optie ivm mijn hond.

Striphoesjes als bescherming heb ik niet, mischien is dit een optie om die paar die er kunnen zitten tegen te houden?

Ik ga iig met een hychrometer eens aan de slag om de luchtvochtigheid te meten, mischien dat ik dat kan verbeteren....

Ik hoor graag jullie tips/ervaringen!

gr,

Frans.

Arco Catalogus manager 7,817 berichten

Halve aardappel uithollen en op een 'verdachte' plek leggen wil vaak helpen...

Harry56 185 berichten

Zilvervisjes en papiervisjes zijn verschillende nare papieretertjes. Een plaag in huis komt zelden voor maar een 20 tal kunnen je boeken en stripcollectie aardig bevreten....

In tuincentra te verkrijgen Bayer Garden Zilver/ovenvisjes spray. Ik ben al jaren "visjesvrij"=  1 x of 2x pj kamers met name waar je collectie staat sprayen. Mondkapje op. Richels boven en beneden en met name een vliering goed sprayen. Let op dat het spul dus niet in je mond of ogen komt en ook niet op je spullen. In een kinderkamer heel weinig op verre hoekjes sprayen of liefst daar niet .....

Als er ergens visjes aanwezig zijn komen ze in de avond naar buiten. Spray lokt ze , ze eten het en drogen dan uit.

Lokdoosjes werken niet goed. ik heb wel een ultrasoon geluid ding , een soort stekker wat ik dan ook 1 x of 2x per jaar in "papiergevoelige "kamers laat werken. Piepgeluidjes waar je geen last van hebt.

morph2011 9 berichten

Lees deze tips eens.

Misschien kom je op een idee dat bij jou toe te passen is.

Reageer op onderwerp