Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (92830 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Problemen met de site > Zoekfunctie kapot?

75 berichten

stripspeldjes Catalogus beheerder 1,177 berichten

Schijnbaar worden er toch ook nog rubrieken gevonden die niet meer actief zijn.

Ik zocht net op "zilvervoetje" en Zilvervoetje hoort er niet meer bij te staan.

Aanvulling: bij zoeken op Koni (ik zocht de schokdempers) zijn de laatste 30 resultaten rubrieken met 0 items.

Arco Catalogus manager 7,974 berichten

Klopt, Peter. We zijn gewoon lekker live gegaan. Ik heb 6 problemen gemeld, waaronder deze. Wordt sinds vandaag naar gekeken.

FransS Catalogus beheerder 857 berichten

Ik heb eergisteren 23 van de 43 doublures bij platen en cd's weggewerkt, maar ze komen nog steeds alle 43 terug als ik zoek op doublure. Klik ik er eentje open dan word ik doorgestuurd naar het bijbehorende deelgebied.

Probleem is bekend en gemeld. Maandag zijn de betrokkenen weer terug van vakantie.

Ok. Dan wacht ik even af.

Ik heb ondertussen alle doublures weggewerkt, maar bij zoeken op doublure komen ze allemaal weer terug. Is er enig zicht op hoe lang het repareren gaat duren?

Nee, ik heb 9 bugs gemeld en moet nu wachten tot ik ervan hoor...

Ben benieuwd.

Ted Moderator 891 berichten

De nieuwe zoekmachine "kijkt" niet in het veld bijzonderheden. Daar staat juist vaak info in die je mee wilt nemen in je zoekresultaat.

Collectioneur Moderator 926 berichten

De nieuwe zoekmachine "kijkt" niet in het veld bijzonderheden. Daar staat juist vaak info in die je mee wilt nemen in je zoekresultaat.

Zou leuk zijn indien je die mogelijkheid kan aan-/uitvinken. Kun je een nog betere selectie maken.

Heb je een goed voorbeeld, Ted? Zou namelijk wel moeten...

Ted Moderator 891 berichten

Bij 1180699 staat de volgende tekst:

Van 1 t/m 28 februari 2009 kreeg je bij Coop Supermarkten gratis Disney figuurtjes bij diverse actieproducten. Er zijn 32 verschillende figuurtjes.

Dit staat bij meerdere figuurtjes in het bijzonderheden veld maar ze zijn niet allemaal gegroupeerd in één reeks, dus dat wil ik gaan aanpassen.

Echter als ik 'Coop Supermarkten' als zoekterm gebruik krijg ik geen hits.

Boekenmagazijn 2,953 berichten

Ik krijg 0 resultaten voor “Maarten 't Hart”.

Het lijkt erop dat de apostrof voor problemen zorgt, want het lukt wel met Maarten Hart.

Sherpa 57 berichten

Waarom krijg ik geen resultaten als ik zoek op ISBN 978-90-8988-117-5

maar wél met 978-90-8988-117- ?

Geen idee. Was afgelopen week al ontdekt...

Sherpa 57 berichten

Geen bonuspunten voor mij, dus. Jammer ;-P

Die bonuspunten zijn voor jou, hoor, die ander vroeg er niet om. (;-)

Je mag ze verzilveren in de CW Bug Shop...

ruud63 9 berichten

Al enige tijd krijg ik 0 resultaten als wordt gezocht op; X-Men, X-man, G-Force, N-Man, Z Strap, D-Day, etc. in de zoekmachine. Het lijkt erop dat zodra een naam/ noemer met een enkele letter/ cijfer begint of eindigt er geen resultaten meer verschijnen.

Jan, jans en de kinderen 7 geeft b.v. geen resultaten. Jan, jans en de kinderen 10 weer wel.

Klopt. Wordt nog verholpen. Alleen is de search expert even ziek, helaas.

Bugje opgelopen?

(Flauw, maar iemand moet het zeggen.)

Dat is net zo grappig als het feit dat ik per ongeluk regelmatig ziekmachine intik tijdens mailwisselingen... (;-)

McRad 107 berichten

Ik weet niet zeker of dit door de nieuwe zoekmachine komt, maar ik heb al een tijdje dat ik niet verder kan filteren binnen een zoekresultaat.

Als ik bovenin de webpagina zoek binnen de catalogus dan krijg ik een scherm met resultaten.

Aan de linkerkant staan dan de verschillende opties om verder te filteren (oa Catalogusrubrieken, serie/held, uitgever etc..) Bij al deze opties is er een 'meer' optie, waarin je vroeger verder kon filteren op een zoekterm. Nu komt dit filterschermpje nog steeds naar voren, maar als je hierin een zoekterm plaatst komen er geen resultaten tevoorschijn.

Vroeger kwamen de resultaten meteen in een apart lijstje naar voren zodat je kon zien hoeveel verschillende resultaten aan de zoekterm voldoen (met het aantal items dat onder die term viel). Nu toont hij niets, en ook op enter drukken heeft geen effect.

Dit heb ik getest bij zowel Edge als IE.

Bovenstaand probleem begint me intussen behoorlijk op mijn zenuwen te werken.

Ik kom er meestal wel met een omweggetje, maar deze irritante bug kost elke keer veel extra tijd.

Ik word er ook gallisch van, en zeik er iedere week over. Hoorde gisteren dat het nu snel wordt opgepakt en door wie. De laatste maand lag sowieso alles op zijn gat vanwege vakantie. En ik moet wel een expert hebben.

Bedankt, ik wacht het af.

(Niet dat we een keus hebben, maar het helpt om af en toe iets te horen ;-))

geertdesign 1 bericht

Zocht net naar Nederlandse helm...begint de lijst met kerstverlichtingen! PFFFFF

Het ligt er maar aan in welke rubriek je zoekt en met welke zoekwoorden. Wat jij beschrijft hoeft niet fout te zijn, hoor. Ik vermoed zelfs dat het helemaal oké is.

We zijn een nieuwe index aan het opbouwen gebaseerd op zo'n 3.500.000 items. Daarna worden de items die sinds vanmiddag zijn toegevoegd/gewijzigd pas geïndexeerd. Het zou dus kunnen dat die toevoegingen/wijzigingen nog niet meteen zichtbaar zijn in de zoekmachine. De galerijen werken wél gewoon.

riebeenen 12 berichten

Ter informatie:
Vandaag 7 stripboeken gekocht bij Atomik. Als ik de boeken wil toevoegen aan mijn verzameling kan ik 6 boeken niet vinden in de catalogus als ik op titel zoek.
Als ik via Atomik het Catawikinummer kopieer en vervolgens op dat nummer zoek, dan kan ik het boekje wel vinden.

Dat kan alleen gebeuren als het om boeken gaat die de laatste 7 of 8 dagen zijn ingevoerd in de catalogus. We zijn de complete catalogus opnieuw aan het indexeren vanwege dringende verbeteringen van de zoekmachine. Dat indexeren kost nogal wat tijd...

Reageer op onderwerp