Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (94115 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Catawiki Café > Welk programma gebruiken jullie?

14 berichten

jecho66 4 berichten

Hi,

Ik weet het.
Deze vraag is wellicht al vaker gesteld, maar ik kon er niet echt een goed antwoord op vinden. 
Vandaar dat ik het ook nog vraag.
Ik ben bezig geweest met het invoeren van mijn verzameling via de Catawiki website, maar kan er niet echt mijn draai in vinden.
Zo moet je soms helemaal terug naar de begin pagina en mijn verzameling of een via de catalogus een categorie selecteren, eer je je item kan invoeren.

Waarom niet een optie in "Mijn verzameling" voor het toevoegen van een nieuw item?
Maar goed, het is nu eenmaal zo, denk ik.

Maar ik vroeg mij dus af, wat jullie dan gebruiken voor het bijhouden van je verzameling?
Er zijn zoveel programma's, maar deze zijn alleen geschikt voor boeken, platen, muziek, films etc  (zoals bijv Collectz)
Maar wat als je nu iets heb wat niet hier in thuis hoort?
Gewoon een verzameling huisjes of zo.

Het liefst zou ik dan ook mijn verzameling willen inkijken op mijn telefoon of tablet.
Dit voor als ik onderweg ben.

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor al jullie tips.

fazerco 1.811 berichten

Data crow, maar die heeft nog geen app voor zover ik weet.

Verder valt alles zelf in te stellen zoals jij het wil, dus is elke verzameling er bij te houden.

jecho66 4 berichten

Ik was inderdaad Data Crow al eens tegen gekomen.
Maar had zo niet gezien dat ze een app hadden.

Ik heb er nogeens naar gekeken en ik zag dat ze iets van rapporten hadden die je kan genereren.
Weet iemand toevallig of dat je bijv die reports kan lezen/inzien op een android device?

JozefK 1.534 berichten

Maar ik vroeg mij dus af, wat jullie dan gebruiken voor het bijhouden van je verzameling?

Ik gebruik catawiki.

Het liefst zou ik dan ook mijn verzameling willen inkijken op mijn telefoon of tablet.

Ik gebruik de cw verzamel app.

Alles systemen zijn voor verbetering vatbaar, maar alles staat er op.

Zeker de app zou heel wat kunnen verbeteren, maar uiteindelijk lukt het er ook mee.

FransS Catalogus beheerder 869 berichten

Ik sluit me bij Jozef aan.

Een van de belangrijkste redenen dat ik CW gebruik is het feit dat je meerdere gebieden kunt koppelen. Mijn hoofdverzameling is Platen en CD's, maar daar koppel ik dus tijdschriften, toegangskaartjes, boeken, DVD's en wat al niet meer aan.

De Android-app is al jaren aan verbetering toe. Er zit niet eens een zoekmachientje in... Als ik wil zien wat ik van Zappa heb, moet ik ruim 2400 items doorscrollen..... Maar bij gebrek aan beter...

jecho66 4 berichten

Ik ben ook al eventjes bezig geweest met Catawiki, maar zoals in het eerste bericht vermeld, moet ik er wellicht nog een beetje aan wennen.
Wat mij wel opgevallen is, is dat mijn foto's 90graden gedraaid zijn.
Ik heb de foto's met mijn telefoon genomen.
Misschien dat dat het probleem is?
Ik heb ook al CW gebruikt en ook daar zijn de foto's gedraaid.

Dat was ook een beetje de reden dat ik naar iets anders opzoek was.
Maar wellicht door het veel te gebruiken en er achter zien te komen wat het is met de foto's, dan wil ik Catawiki nog wel verder proberen.

Ik ben bang dat Windows 10 alle "landschapfoto's" als portretfoto's presenteert. Ik werk altijd de foto's bij met The Gimp om ze daarna te exporteren als jpg. Werkt goed. Daarna uploaden naar Catawiki.

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2.500 berichten Ik begrijp de vraag ook niet helemaal ? Waarom ben je dan lid van CataWiki ? Dat ben je om je verzameling bij te houden en/of items in te verkopen/aan te bieden. Voor de veilingen is er een andere app.Het toevoegen van items kan je beter op je laptop of tablet doen, want een telefoon is er eigenlijk te klein voor. Verder heb je dan ook meer ruimte voor meerdere tabs en kan je beter zoekresultaten bekijken om te zien of jouw in te voeren item er al staat. Dan hoef je namelijk alleen op de knop toevoegen aan Mijn Verzameling te klikken.De app CW Verzamel is handig om offline je collectie naar een beurs mee te nemen.

jecho66 4 berichten

Jammer dat mijn vraag niet duidelijk is.

Mbt de foto's. Deze maak ik op mijn telefoon en gebruik dan mijn computer om dan artikelen aan mijn verzameling toe te voegen.
Zoals al eerder aangegeven, vindt ik de werkwijze van Catawiki om "mijn verzamling" te beheren of om artikelen toe te voegen, een beetje omslachtig.
Zoals ook al aangegeven, gebruik ik ook CW op mijn telefoon en dit werkt goed.

Ik was alleen benieuwd of er andere waren die toevallig andere programma's of apps gebruikte voor hun verzameling.

aartinge 1.651 berichten

@Jecho66, catawiki gebruiken is helemaal niet omslachtig, je doet zelf omslachtig

als je vanuit de cw catalogus je verzameling bij wil houden, dan is dit niet omslachtig.

als je alleen in  "mijn verzameling'wil gaan werken zonder de catalogus er bij te betrekken, dan kan dit gewoonweg niet.

vanuit de catalogus naar je verzameling toe, dan krijg je gratis alle info die in de catalogus vermeld staat, en hiermee is het complete plaatje van de invoer (foto of scan) compleet met info.

wat wil je nog meer?

of wil je alleen een foto plaatsen in je verzameling zonder info uit de catalogus?

dan zou ik zeggen maak op je pc thuis een exell bestand, voer je eigen tekst in, en plak daarin je eigen foto, ect. dan hoef je ook cw niet te gebruiken.

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2.500 berichten En als je dan toch achter de computer zit, draai dan je foto's en plaats die in de CataWiki Catalogus als ze er nog niet in stonden.Plaatsen (nieuwe items invoeren) met je telefoon is een crime inderdaad. Dat probleem heb ik ook. Ik plaats het dan wel, maar ga dan later achter de computer wel de afbeelding vervangen door de juist gedraaide afbeelding(hoewel hij dan niet gedraaid wordt geplaatst).Zoals Aartinge al zegt, de meeste items staan al in de Catalogus en dan gebruik je de foto's dus om je eigen item in je Verzameling te tonen.

aartinge 1.651 berichten

@Jecho, ik heb je 3 item's voorzien van de tekst Doublure.

dit komt omdat je blijkbaar alleen bezig bent om een verzameling te maken en die in te voeren zonder ook maar verder te kijken in de catalogus.

de catalogus heb je gewoon nodig!!! om je verzameling te optimaliseren.

er staan 98 huisjes in de catalogus, en je voert er gewoon weer 3 in, 3 doublures dus.

kijk eerst voor dat je iets invoert.

Arco Catalogus manager 8.254 berichten

@franss

Niet verder vertellen, maar ik heb eind vorig jaar een flinke zak geld aangevraagd om een zoekmachine in te laten bouwen door Odessey. Dat geld is nu bijna op en - da's mooi! - de zoekmachine is bijna af.

@Arco.

Ik zwijg als het graf!! Blije mummie ;-)

Reageer op onderwerp