Forum (34485 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Aardewerk en porselein algemeen > Maak (scherpe) foto van merk aardewerk deel 2!

3 berichten

artdecorations Catalogus Beheerder 53 berichten

Een aantal verzamelaars lijke nog steeds niet te begrijpen dat een foto van het merk, ontwerper zeer belangrijk zijn. Maak dus een foto van de onderkant als er iets op staat. Vermeld bij de beschrijving als er niets op de onderkant staat.

Ik wil een oproep doen aan Catawiki om dit verplicht te gaan stellen, omdat dit soort gegevens van groot belang zijn voor de (aardewerk) verzamelaar.

Geen foto van het merk: dan wordt het item verwijderd. Dit lijkt me de enige mogelijkheid om een goede verzamelaars database op te bouwen.

Ook een goede regel om in het algemeen toe te gaan passen lijkt me om onscherpe foto’s te gaan verwijderen. Dit irriteert alleen maar en draagt niet bij tot een fatsoenlijke database.

Myra 1 bericht

Prima idee!

Merk is een soort " waarde teken."

Krijg je ook op sieraden, zilver, goud enz.

Diamanten..............hoeveel karaat!  Mensen die de kennis hebben weten hoeveel "karaat"

iets is.

DisneyMeentwijc 753 berichten

Op het 'Merk' kan je heel veel zien. Aan de hand van lijstjes kan je ook aflezen in welk jaar hij gebakken is en wie hem geschilderd heeft. De schilder laat middels een merkteken ook een soort handtekening achter.

Uit de periode en de stijl kan je dan wel meestal de ontwerper halen. 

Geen foto van het merk: dan wordt het item verwijderd. 

Het is wel zo netjes om de invoerder eerst de kans te geven om meerdere afbeeldingen te laten plaatsen. Dus middels een e-mail op de hoogte te stellen en bij geen reactie pas verwijderen.

Reageer op onderwerp