Afspraken over toevoegen gegevens > Invoeren Artiest/Band
11 berichten
11 berichten
|
longtallernie
|
Ook iets waarover m.i. afspraken moeten worden gemaakt is het volgende. Bijvoorbeeld nr 173105 (LP Eli). De eigenlijke artiesten zijn Jan Akkerman en Kaz Lux, maar in deze entry worden alle medewerkende artiesten genoemd. M.i. dienen in dit geval alleen Jan Akkerman en Kaz Lux als artiesten te worden genoemd en de overigen kunnen cq moeten dan bij bijzonderheden ingevoerd worden. Wat vinden de forumlezers daarvan? |
|
longtallernie
|
Nog zo’n voorbeeld is dat sommigen het nodig vinden om bij Queen-items (zie bijv 11907), naast Queen ook alle afzonderlijke bandleden als artiest te noemen. Dat zou wat worden als dat ook bij de Beatles, de Stones of andere bands zou worden gedaan. Ik ben er geen voorstander van. Maar, zonder richtlijnen op dit punt… |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Ik ben het met je eens de artieste spelen mee je kan dat meedelen,bij bijzonderheden, Je gaat ook niet, Het album The Beatles aan Eric Clapton hangen of Let it Be aan Billy Preston. |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Er zijn een aantal verzamelaars die dit graag willen omdat ze zo gemakkelijk een lijst kunnen genereren van platen waarop bepaalde artiesten meespelen. Dat vind ik zelf ook erg handig. Het nadeel hiervan is dat als je dat bijvoorbeeld bij The Beatles zo zou doen, dat je nooit meer een lijst kunt maken van Lennon’s solowerk. Je krijgt er altijd alle Beatles-platen bij. |
|
baji
|
Ik kan bij het invoeren van een single geen artiesten meer aanduiden, gelieve dit na te kijken graag , dank u |
|
DisneyMeentwijc
|
De artiesten zijn tegenwoordig gekoppeld aan de tracks. Bij het invoeren van een nieuwe single/plaat/cd of wat voor muziekdrager dan ook, staat er onderaan de link Nieuwe Track toevoegen. Als je daar op klikt, dan verschijnt het veld artiest meteen bovenaan. Ik weet niet of het verplicht is, maar ik vind wel dat als je een plaat invoert, dat dat dan ook verplicht aangeklikt moet worden. |
|
JohnnyDutch
|
Ik kan nog steeds geen artiest invoeren... Is de site nog steeds onder behandeling en zoja: hoelang kan dit nog gaan duren...? Ik kwam er ook achter dat het item dat ik heb ingevoerd onder de artiestennaam "Cab Kaye" is veranderd in Ab Kay..... Bij de tracks heb ik dit reeds kunnen wijzigen, maar bij "artiestennaam" kan ik niet komen. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ J Dutch aangepast |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Unforgiven heeft item 2483291 opgevoerd. Bij artiest/band komt automatisch Aerosmith te staan wat vervolgens niet kan worden aangepast. Wat gaat er mis? |
|
DisneyMeentwijc
|
Nu je apart tracks kan invoeren per plaat (hartelijk dank hiervoor, maar het is wel een hele hoop werk !), is het invoeren van de hoofdarties van een plaat eigenlijk dubbelop. Toen de tracks nog niet apart ingevoerd konden worden, voerde je hier alle op de plaat vermelde artiesten. Nu kan je dat dus per track invoeren. Gaan we dan nu weer terug naar het invoeren van 'Diverse artiesten' bij verzamelplaten/cd's ? |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@DM het is inderdaad meer werk maar daar heb je ook wat voor!
Inderdaad zal bij verzamelplaten diverse artiesten deze de artiest zijn. omdat je de afzonderlijke artiest nu kunt aangeven is meer werk klopt maar dat is echt wel te doen, misschien bij remember de sixties etc een hele kluif Dat dubbel op, is reeds aangegeven bij koos en de bedoeling is dat dit door middel van een tooltje gewoon de betrefffende artiest blijft, moet wel zeggen de juiste omschrijving bij invoer is nog niet gemaakt. Maar als je dat aan de verzamelaar doorgeeft is het snel duidelijk. Natuurlijk zijn wij als beheer afhankelijk van en de hulp de verzamelaars zoals je pas hebt aangegeven bij de uitgave van de platen 10 daagse zou het al schelen als je onregelmatigheden kan aanpassen het een stuk zou schelen als deze albums als serie de platen 10 daagse hadden meegekregen of ingevoerd worden dan haal je de dubbele er redelijk snel uit. En er liggen nog een aantal voorstellen ter verbetering bij Koos |