Afspraken over toevoegen gegevens > Boeken toevoegen
13 berichten
13 berichten
|
Butterfly
|
Mag ik ook (zeldzame) boeken in de catalogus toevoegen die ik in mijn bezit heb gehad maar inmiddels verkocht heb. Ik heb nog wel de foto's ervan. |
|
VeilingmeesterJ
Catalogus Beheerder
|
Beste butterfly, dit is uiteraard mogelijk. Graag zelfs. Geschikte foto's zijn hiervoor wel noodzakelijk maar je gaf al aan dat je die nog in je bezit hebt. Geen probleem dus. Alvast bedankt! |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
ik wil niet weer een topis openen, maar dit is glad ijs, wat ik weet om een nieuw item te plaatsen scans van het item zodat we ook weten dat item bestaat en de invoer te controleren is! Vandaar dat plaatjes plukkken van het net niet gewenst is. Misschien dat Marco dit wil verduidelijken! |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
2x geplaatst |
|
Morits
Catalogus Beheerder
|
desnoods vragen we de nieuwe eigenaar om gebruiker van Catawiki te worden...:-) Maar ff zonder dollen: hoe zou je ooit willen kontroleren of iemand de boeken die hij eens gefotografeerd heeft nog steeds in bezit heeft? Het is duidelijk geen plaatjespikkerij van het internet... |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ Morits dat is ook lastig ik heb ook items geplaatst die ik niet meer zelfs wel eens wat geleend! Maar het uitgangspunt is toch nieuw item eigen scans zodat we ook weten dat item bestaat, of is dit herschreven? |
|
DisneyMeentwijc
Catalogus Beheerder
|
Het belangrijkste is dat er te controleren is of het item bestaat en dat de gegevens dus goed ingevuld zijn. Die gegevens moeten dan te controleren zijn aan de hand van goede afbeeldingen waar dat duidelijk van af te lezen is. Indien er geconstateerd is dat het item bestaat en dus is goedgekeurd, kan het dus als verzamelwaardig object gekenmerkt worden en hoort het dus duidelijk in de CataWiki Catalogus. Dat iemand het object dan niet meer heeft is niet zo belangrijk, want er kunnen nu ook andere verzamelaars naar het object zoeken. We weten dan immers dat het bestaat. |
|
This-Raft
Catalogus Beheerder
|
is er een catawiki verzamelaar die 1 item uit de top 10 pagina's, toch 400 items, in zijn/haar collectie heeft (gehad)..? en toch staat het er allemaal keurig en goedgekeurd in. (super)beheerders, practise what you preach! http://www.catawiki.nl/catalog/most_recent_items?locale=nl&mode=expensive&page=1 en verder |
|
pegag
Catalogus Beheerder
|
Ik ben bang dat het antwoord op deze vraag "ja" is :-) |
|
stripspeldjes
Catalogus Beheerder
|
Mijn "zonde" staat pas op de 71e plek, en ik heb er lang over getwijfeld of ik 'm wel zou toevoegen. In overleg met René besloten om het bij uitzondering toch maar te doen, gewoon omdat zo'n bijzonder item anders voor eeuwig een manco blijft in je catalogus. Die overweging heeft waarschijnlijk gegolden voor de meeste van die duurste items, maar ik weet niet of het recent nog is voorgekomen. Op het totaal van de catalogus is het trouwens een verwaarloosbaar aantal opzettelijke "overtredingen", maar je hebt principieel gezien natuurlijk helemaal gelijk. |
|
kwek
|
OK pegag, You beat me, ik zag het in 2e instantie ook, vandaar mijn 'post deleted' maar twijfelde daar vervolgens ook weer over omdat bij die betreffende (toch kostbare) items de eigen scans ontbreken en ook shops items aanbieden met de standaard scans van een rom (maar dan wel weer met een wat redelijker prijsstelling) groet, Jan |
|
This-Raft
Catalogus Beheerder
|
oeps, ik reageerde op pegag via de account van mijn zoontje (8)... nou ja, voor die gasten doen we het tenslotte allemaal.. toch? ;-) jan |
|
This-Raft
Catalogus Beheerder
|
@ stripspeldjes: soms mis ik een 'LIKE' button hier op CW! |