Muziek algemeen > Hoe een genre aan een nog niet ingegeven band toekennen?
4 berichten
4 berichten
|
Razorblade
|
Hoi, bij het invoegen van een nieuwe band (die nog nooit is toegevoegd in de catalogus) vind ik nergens het toekennen van het genre. Bij tracks kan dit wel, maar niet bij het geheel van de cd Of zie ik er gewoon naast? Ik heb dit probleem dus bij het toevoegen van de band '3808' 2891331 |
|
DisneyMeentwijc
Catalogus Beheerder
|
Genres kunnen alleen aan de tracks worden toegevoegd. Er zijn vele verzamel-cd's die meerdere genres bevatten. Volgens mij pakt hij het genre wat het meeste voorkomt. En als hij dat niet doet, dan is het volgens mij het genre van de eerste track. Verder heb ik gekeken naar jouw ingevoerde cd en daar staat toch echt een genre bij: Punk en New Wave. Vroeger kon je dat invoeren voor de hele cd, maar sinds de invoering van het invoeren van de tracks is dit het geval. |
|
Razorblade
|
Hoe kan je ervoor zorgen dat een groep verschijnt in de lange lijst van Hoofd artiest / band? De bands die er wel in staan hebben blijkbaar als verschil dat hun 1e genre is ingevuld. (Bij elke groep staat twee keer genre, tweede keer wordt ingevuld wanneer je de tracks een genre toewijst). Dus hoe wijs je het genre toe aan die andere regel? (ik hoop dat dit enigszins verstaanbaar is) :) |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Helemaal onderaan het lijstje staat: klik hier voor alle artiesten/bands, labels. Er staat inderaad per item twee keer "genre". De eerste is een overblijfsel uit de tijd dat er nog geen losse tracks ingevuld kunnen worden. Dat eerste genreveld zal op den duur verdwijnen. Evenals het vaste trackveld. Bij nieuwe items is dat veld al niet meer te zien (en in te vullen).
Dat kan dus niet meer. Er is gekozen om genre te koppelen aan een track ipv aan een item, omdat er nogal wat albums zijn waarop meer genres van toepassing zijn. Vooral bij verzamelalbums kom je dat tegen, maar ook wel bij losse artiesten. Er zijn bv. Elvis-lp's waarop rock 'n roll nummers staan, maar gospel of rustige popnummers. |