Muziek algemeen > Conversie tracks Een kleine evaluatie
43 berichten
43 berichten
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Na de toch denk ik wel succes volle conversie van de tracks (gezien de hoeveelheid en een complex verhaal een mooie prestatie! (Koos en het team bedankt)) is het nu het moment om de puntjes op de I te zetten. Wat me is opgevallen bij singels staat heel netjes A: track B: track In eigen verzameling staat: track 1: Track zou netjes A: moeten staan Bij EP Staat A Track: A 01: Track Zou mooier zijn als de A onderdrukt wordt. (dus niet zichtbaar wordt weergegeven) ook bij kant B Bij LP geldt het zelfde en ook zou ik het mooi vinden als bij de lp bij de eerste A en ook B etc. kant voor komt te staan. Dit geldt ook voor muziekcassettes dat kan je als een lp bekijken. Verder zou het mooi zijn dat je bij albums welke vaker voorkomen waar alleen het land of releasenummer of hoesuitvoering anders is je de mogelijkheid hebt om alle tracks van een goed geplaatst exemplaar te kunnen kopiëren en daarna over de ingevoerde tracks kan plakken. Wat ook nog fout gaat is zodra er in het oorspronkelijke track veld geen Kant 1 of A of Side 1 of A is toegevoegt Maar Lato A (Italiaans zie Milva) Face 1 (Frans) Seite (Duits) dan wordt dit ook als titel gezien En krijgt dan geen A of B kanten, dit kan je dus ook niet aanpassen. Nog een vraag hoe gaan we om met componisten schrijvers Iedereen weet dat Yesterday is geschreven door Paul alleen als componisten/tekstschrijvers worden Lennon/Mccartney vermeld Moet het worden componist Lennon, John en volgende regel Mc Cartney, Paul Of wat op het label vermeld is? Wat soms ook fout is. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Voorlopig mijn eerste conclusies. Heb het idee dat andere ook nog wel wat gevonden hebben, graag aanvullen |
|
PeteMolenaar
Catalogus Beheerder
|
Bij het corrigeren van tracks blijkt het niet mogelijk overbodig geworden tracks te verwijderen. Zie Vipers Skiffle Group - Skiffle hits. Hierbij was er 1 track met een medley. Bij de conversie waren hier 3 tracks van gemaakt. Ook bij de track Hi Liley, hi lo werden 2 tracks gemaakt ipv 1. De nummering klopte dus niet meer. Ik heb dit gecorrigeerd maar toen onstonden er tracks met nummer 00. Die zouden moeten worden verwijderd. Verder vind ik de omzetting een mooie prestaties. Wordt het straks ook mogelijk om via de ingevoerde tracks op songs te zoeken ? Ik zou het leuk vinden om te zien hoeveel uitvoeringen ik heb van een bepaalde song. |
|
Jilles
Catalogus Beheerder
|
@Pete Voorlopig van de overtallige tracks de bandnaam wijzigen in: Tracks verwijderen en eventueel de andere verplichte velden met een x, daarna is het wachten op een tool om deze te verwijderen. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Hoi Pete, ik heb het iets aangepast een medley is geen titel heb ik bij bijzonderheden vermeld kijk even of je het zo oke vindt
Ik kan begrijpen dat je het nu nog even parkeerd maar moet toch ook door gebruikers opgelost kunnen worden wiki idee?
Dit was een van de reden waarom we track velden apart wilde zien selecteren inderdaad lijkt me ook wel leuk en vooral in jouw collectie komt dit natuurlijk redelijk vaak voor.
|
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Nog even een aanvulling op Kant A bij LP's
moet toch mogelijk zijn dat zodra drager CD of dubbel |CD Dan ipv. van Kant CD te maken en dan van de A een 1 en van B een 2 en van C een 3 enz. |
|
Arco
Catalogus Beheerder
|
Gebruikers kunnen nergens in Catawiki iets verwijderen, hoor. Er is nog geen techniek om verwijderde onderdelen weer terug te halen als het niet correct is. Dat kan je dus ook voorlopig op je al of niet ronde buik schrijven, ben ik bang, want dit is geen kleinigheidje. (;-) |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ Arco echt rond is de buik niet moet echt de riem aanhalen letterlijk en figuurlijk. Voorheen kon je tracks gewoon verwijderen of dat de bedoeling was is even wat anders net als dat je ook artiesten kan/kon aanpassen We hebben al het probleem van dubbele artiesten vermelding waar dan het vervelende verschijnsel optreed dat soms de vorige invoer word vast gehouden. Doordat de vroege invoer en later ook gewoon foute achteraf zijn gemaakt, treed dit probleem op. ik snap ook wel dat je het op die manier van x kan oplossen alleen wie weet dit? Daarnaast is het natuurlijk een hele operatie geweest we hebben het over >100.000 items ik denk gemiddeld 10 tracks schat ik dus meer dan 1 miljoen records.
Wat me wel opvalt dat alle nieuwe invoer behoorlijk compleet incl tracks wordt toegevoegd en dat is een compliment voor de verzamelaars. |
|
DisneyMeentwijc
|
Gaan ze dan nu ook eindelijk meer dan 1 afbeelding toevoegen ? Dat is voor de verzamelaars ook veel makkelijker om te zien of ze een plaat al dan niet hebben. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@DM kijk eens bi de verzamelaar van de vorige week klaas17 is nog geen mnd actief ruim 3000 items waarvan 1000 nieuwe items keurig met 3 scans en zo zyn er meer. De bezwaren welke 2mnd gelden werden geopperd, daar begint men niet aan tracks en scans valt echt heel erg mee. Word echt volledig toegevoegd momenteel compliment voor deze verzamelaaars. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Door de dubbel vermelding bij artiesten kan je een foute invoer van een artiest niet aanpassen en daarna verwijderen. niet dat het zo erg is alleen de artiest wordt 2 keer vermeld 1 keer fout maar is met de pop up wel te kiezen en dat gaat dan fout Derek and the Dominos en Derek & the Dominos Daarnaast probeerde ik een CD van de top 2000 aan te passen dacht sla dat even tussentijds op een stuk of 10 CD's helaas sorry we etc. Kon dus niet aanpassen had pas 3 CD's gedaan |
|
Jilles
Catalogus Beheerder
|
Derek& en Derek and samengevoegd en naamsvariant bijgevoegd en plaatje. Welke wil je als echte naam? |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ Jilles zelf zijn ze daar volgens mij ook nooit uitgerkomen ik denk dast het zo oke is naamvariant is ook geplaatst kan bijna niet fout gaan. alvast bedankt |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ Rene graag alles wat bij forum afsprakentracks vanaf 28 januari het niet kunnen aanpassen van tracks gewoon in dit forum te plaatsen uiteindelijk gaat het allemaal over de conversie en de gevolgen! |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Wat jammer is! 1 dat van de bedoeling om op tracks te kunnen zoeken nog niet gerealiseerd is 2 de dirigent nog steeds geen invoer veld is 3 componist nu wel in te voeren en te zoeken 4 arties nu direct gekoppeld is aan track En dit waren de uitgangspunten van het tracksverhaal Alleen we hebben nu dubbel artiestenveld kunnen tracks niet echt aanpassen, bij foute invoer |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Wat mij betreft kan de dirigent als artiest gezien worden. Er zitten er zo ook een aantal in de database. Irritant is inderdaad dat we nu te maken hebben met twee velden artiesten: artiesten / groepen en artiesten. Die laatste wordt gevuld met de namen van artiesten die bij de tracks worden ingevuld. De eerste is nog het oude veld. Ik vermoed dat die op den duur verdwijnt, maar volgens mij wordt er nu nog steeds op gezocht. Het lastige is, dat wij als beheerders daar niet meer bij kunnen om aan te passen. Daardoor vervuilt het gebied Artiesten behoorlijk. Tracks die teveel zijn kunnen wat mij betreft voorlopig wel volgens de manier van Arco: bij tracknaam vul je in: track verwijderen en bij artiest vul je in: X Zodra het scriptje klaar is en regelmatig wordt uitgevoerd, zijn we ze zo kwijt. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ Frans dirigent als. Artiest gaat me te ver zet deze dan bij bijzonderheden Die x misschien nu nuttig beter zou zijn als je de velden kan aanpassen begrijp ook niet wat het bezwaar zou zijn of draaid er elke nacht een tooltje? Ook de onmogelijkheid om tracks van albums welke meerdere keren voorkomt deze ineens te vervangen vanuit een compleet ingevoerd album daarna gewoon alles vervangen Stel dat je Pepper 1x volledig invoerd incl componist tijd schrijver etc ben je 10 min mee bezig niet als je deze niet nieuw toevoegd ding staat er 20 keer in dit moet toch simpeler kunnen! |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Dick, 2 dingen: 1) een dirigent is wat mij betreft een uitvoerend artiest en kan in het rijtje artiesten net als bijvoorbeeld een hoorspelacteur of Jean Dulieu. 2) Velden aanpassen is iets anders dan velden verwijderen. Velden aanpassen kunnen we, alleen velden die teveel zijn kunnen we niet verwijderen. Net zo min als dat je afbeeldingen kunt verwijderen. Ik ben het met je eens dat er een oplossing moet komen voor de kopieerslag van dezelfde items. Komt nog wel denk ik. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
dat een dirigent een artestiekvak is ontken ik niet maar dat is een producer ook. maar beide spelen in de regel niet mee. Een hoorspelacteur wel. Nu maakt me dit allemaal niet uit maar het zou wel een veld voor klassiek naast componist worden en dat mis ik nu. dat van die velde heb ik alvroeg aangehaald om dit aan tepassen wel met een andere gedachte maar zelfde resultaat ik heb net een 4 dubbel lp aangpast zou mooi zijn als je de oorspronkelijke invoer (nieuw) zou kunnen kopieren in word of exel plakken aanpassen en teruplaatsen heb ik in het begin ook aangegeven en ik heb het idee dat het nu bij ontwikkelaars rustig is wat betrefd tracks kan me vergissen |
|
Zwendel
Catalogus Beheerder
|
Eigenlijk zijn 'pop' en 'klassiek' twee aparte wereldjes. Bij klassiek heb je Dirigent, Componist en Orkest/Koor die even belangrijk (kunnen) zijn. Als klassiek echt belangrijk wordt of als er beheerders of verzamelaars zich aanmelden die werk willen maken van klassiek zou ik daar verder op gaan. Momenteel is het vooral de pop (daarmee bedoel ik alles wat niet klassiek is) die belangrijk is. Overigens wil ik toch zeggen dat daar door de ontwikkelaars mooi werk geleverd is. Bij mijn invoer van platen/CD's die ik nagekeken heb is de conversie naadloos gedaan, dus kudos aan de ontwikkelaars :-) Het belangrijkste wat rest is het kopiëren (met tutti quanti) van tracks. En ik vrees dat het niet zo rustig is bij de ontwikkelaars. Ik ben het met Arwin (en vele anderen) eens dat een centrale Themarubriek, Personenrubriek en Heldenrubriek dringend nodig is. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Dat klopt wel maar een van de argumenten van deze verzamelaars groep is/was we kunnen het niet juist weergeven en voegen we het nog maar niet toe, en dat kan niet de bedoeling zijn
Zeker is dit in jouw geval voor 90 % goed gegaan behalve de alle 13 goed invoer maar daar wordt aan gewerkt, maar dat de verzameling er goed instaat is wel je verdiensten consequent ingevoerd. Kant A: 01:track etc.
Dat is inderdaad belangrijk.
Ik ga er ook niet vanuit dat de ontwikkelaars op hun lauweren rusten. Hoewel ze wel even op adem mogen komen na deze klus. Ook ik ga er vanuit dat die centrale rubrieken hard nodig zijn |
|
Milvajunk
Catalogus Beheerder
|
Ik heb eerst de gegevens van één single aangepast [918031] in mijn verzameling, deze vervolgens gekopieerd en ben met deze gegevens verder gegaan. Kreeg toen [2455737] Handig natuurlijk, echter bij het aanpassen van de bijzonderheden ontdekte ik dat de aparte onderdelen allemaal achter elkaar aangegeven worden. Is daar iets aan te doen want dit maakt het erg onoverzichtelijk. |
|
Nicole-a
Catalogus Beheerder
|
Ik had een cd van Vangelis ingevoerd, maar nu heb ik opeens bij Artiest/Band 'Oldfield, Mike' staan terwijl ik dat veld helemaal niet kon invullen. Ik kan het ook niet weghalen. 2457095 |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
@ nicole dit probleem is reeds gemeld neem aan dat daar aangewerkt word |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Bedoel je onder elkaar? Bij wijzigen kreeg je eerst ook al alle velden onder elkaar. Er zijn er nu alleen een aantal extra bij gekomen. Had je de sommige velden liever naast elkaar gehad? |
|
Morits
Catalogus Beheerder
|
nee, bij Bijzonderheden komt het achter elkaar te staan, zie genoemd voorbeeld. |
|
FransS
Catalogus Beheerder
|
Ah, ja. ik snap het nu. Geen idee of dat iets met de converteringsslag heeft te maken. Misschien dat Kozy hier een uitspraak over kan doen. |
|
Dick52
Catalogus Beheerder
|
Nadat we onze nek hebben uitgestoken om ook voor klassieke muziek mogelijkheden te maken om hun items zo goed mogelijk toe te voegen zijn er toch nog gebruikers die gewoon dit niet willen doen dat de invoering nog niet optimaal kan worden gedaan, genre moet nog uitgebreid worden terecht. dirigent veld moet nog komen ook soliste moeten nog goed uitgevoerd kunnen worden dus toevoeging fluit, piano etc.
ik heb deze even aangepast ik heb de invoerder al vaak gewezen op deze mogelijkheden dit aanpassing koste mij ongeveer een kleine 10 minutjes en ik heb echt geen kaas van klassiek gegeten
graag een reactie van wat wij willen zien na alle aanpassingen ( kijk eens bij populair wat dit ook mag zijn dat wordt behoorlijk goed ingevoerd) |
|
DisneyMeentwijc
|
Ik denk bij klassieke media (platen, cd's, dvd's, cassettebandjes en andere media) men ook het orkest wil kunnen invoeren of is dat dan de hoofdartiest. Wat je bij een klassiek stuk wilt weten is:
En dat is wat ik denk dat handig is om te weten. Wat je in ieder geval wilt opzoeken is het orkest, het nummer en dirigent. |
|
DisneyMeentwijc
|
En bij Populair bedoel je dan het genre Pop en Rock ? Waarom dat bij elkaar zit weet ik nog steeds niet. Maar Nederlandstalig en Cabaret zijn ook niet gesplitst, terwijl Klassiek wel is geplitst in Klassiek en Klassiek- Modern Composers. Over de naam Modern Composers valt trouwens ook af te dingen, want wanneer is een componist modern ? Ik zie al platen van het jaar 1955. |
|
DisneyMeentwijc
|
Dick, ik heb de tracks ingevoerd op een manier die ik denk dat de juiste is. De titel was in ieder geval onjuist, want de componist staat al in de extra gegevens. |