Forum (48607 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Muziek algemeen > Samenvoegen

123 berichten

FransS Catalogus Beheerder 607 berichten

Kdamme en ik hadden een interessante discussie over een single van The Cure (item 845063)

We hebben beiden het vermoeden dat ik die single had samengevoegd met een ander exemplaar. Het verschil was heel lastig te zien (2 kleine releasenummertjes verwisseld van plaats en er was toen geen scan van het label). Aangezien het meer dan anderhalf jaar geleden was, kon ik het me niet meer herinneren. In de historie is niet te zien of een item het resultaat is van een samenvoeging.

Derhalve onze vraag aan René/Marco: is het mogelijk om bij de historie aan te geven welke 2 items zijn samengevoegd? En misschien ook niet onbelangrijk: is een samenvoeging ongedaan te maken door jullie?

Kdamme heeft het nu opgelost door het eerste item aan te passen en een tweede variant (item 2092437) toe te voegen.

Jilles Catalogus Beheerder 1,473 berichten

Zowiezo is het lastig om ontbrekende plaatjes toe te voegen als er al verzamelaars aan het item hangen. Hebben zij wel of niet dezelfde versie? zie 132671. Deze komt niet uit 1969, gezien het label,maar uit welk jaar?  ik heb het destijds ingevoerd ..., mag ik het dan nu aanpassen?

Zwendel Catalogus Beheerder 1,341 berichten

Dat is interessant: wat primeert? De tekst of de afbeelding?

Voor wat mij betreft is het de afbeelding, je kan praten als Brugman, maar als je geen scans geeft hep je spreekwoorden alla Johan C.

Voor wat betreft afbeeldingen het is soms verduiveld moeilijk om verschillen te zien.

Principe bij samenvoegen is: beste beschrijving/scan wins.

kdamme Catalogus Beheerder 256 berichten

@Zwendel

Voor wat betreft afbeeldingen het is soms verduiveld moeilijk om verschillen te zien.

Principe bij samenvoegen is: beste beschrijving/scan wins.

Dat ben ik met je eens, maar hier is wel de voetnoot te maken, dat de beste scan (weliswaar lastig te zien als je niet weet waar je op moet letten) afwijkend was van de originele scan, er waren twee release-nummers omgedraaid op de achterzijde hoes.

Het samenvoegen van items waarbij èn een identificerende scan èn overige identificerende omschrijvingen (land van uitgifte, release-nummer etc.) ontbreken kan ik alleen maar toejuichen.

Ik kan het de reviewer ook echt niet kwalijk nemen dat hij het verschil niet heeft gezien, ik had er zelf misschien ook overheen gekeken. En bij dit soort vinyl is alles ook snel opgelost door een nieuw item aan te maken.
Maar daar komt het punt van Jilles: Als er meerdere verzamelaars zijn (en de onzichtbaren worden dan sowieso over het hoofd gezien), kan dit wel problemen geven (bij 1 of 2 andere verzamelaars kan het lonen dit via e-mail op te lossen, en bij afwijkingen af te spreken wie een extra item toevoegt, maar bij 10 verzamelaars gaat dit niet werken).

Als op "hoog" niveau, dus minstens Superbeheerders, maar misschien zelfs wel Catawiki-team het samenvoegen ongedaan zou kunnen worden gemaakt en in de historie zou komen te staan "samengevoegd met" zouden onterechte samenvoegingen m.i. makkelijker opgelost kunnen worden.

En... Het blijkt nog maar eens, dat Dick met zijn pleidooi voor 3 scans (nog) meer steun verdient.

Dick52 Catalogus Beheerder 1,763 berichten

Gaat me niet om de steun,

Ik kan me zelfs voorstellen dat ik deze samenvoegen doorgestuurd heb aan Frans 

Ik begrijp dat er oorspronkelijk geen scans van het vinyl was/is

We hebben er zo veel meer samengevoegd 

Het punt van Jilles is voor een gedeelte waar maar al eerder heb ik voorgesteld geef  diegenen die niet zichtbaar zijn toch een kenteken mee

zoiets als prive 3x aanwezig geeft meteen een eerlijk overzicht hoevaak een item verzameld is. binnen catawiki.

Had in dit geval niets geholpen  is natuurlijk ook een heel vroeg toegevoegd item .

Mijn voorstel is dan ook zodra we de 90.000 items hebben geen items meer te accepteren zonder de volledige scans 

Zodat ik ook geen verzamelaars moet vragen voeg de ontbrekende scans toe 

((en antwoorden krijg voegt niets toe kost veel werk mensen haken af) niets van dit alles is waar bovenstaande kost veel meer tijd))

laten we zorgen dat we komende periode dit gaan realiseren

Het voorbeeld van Jilles is niet al te gelukkig tracks zijn voor een CD toegevoegd terwijl nu blijkt en tijdens revieuwen is daar helaas overheen geken het een lp is

dus een kant A en B    is aangepast

Zwendel Catalogus Beheerder 1,341 berichten

@kdamme

Dat ben ik met je eens, maar hier is wel de voetnoot te maken, dat de beste scan (weliswaar lastig te zien als je niet weet waar je op moet letten) afwijkend was van de originele scan, er waren twee release-nummers omgedraaid op de achterzijde hoes.

Daar ben ik volledig mee akkoord: als er verschillen zijn, niet samenvoegen ongeacht kwaliteit scans, ik wou maar zeggen dat het soms moeilijk te zien is.

Ik wou eerder reageren op wat Jilles zei over toevoegen van ontbrekende plaatjes. Als verzamelaars items in hun verzameling opnemen zonder de moeite te nemen om plaatjes toe te voegen, is dat een teken dat het hun eigeblijk niet uitmaakt welke versie het is. Er zijn zo veel voorbeelden : je hebt de verzamelaars van onbestaande strips en blijkbaar zijn er in de Benelux van sommige videogames uitsluitend NTSC exemplaren uitgebracht...

Als de oorspronkelijke invoerder enkel een voorzijde geeft en er komt later iemand die dezelfde voorzijde geeft met goede scans die alles goed definiëren, waarom niet?

ik weet uit ervaring dat FransS daar zeer kritisch nakijkt altijd dus vermoedelijk is dit door gebrek aan goede scans niet opgevallen.

ik heb er heel wat aan Frans doorgegeven en ook heel wat retour gekregen, kijk daar is na wijkt af dus niet samenvoegen

vandaar mijn herhaalde oproep goede scans en leg dit vast geen 3 scans jammer lukt niet om toe tevoegen.

Het is helemaal geen probleem dat er verborgen bezitters van een item zijn. Er spelen slechts twee dingen: 2 items zijn gelijk (en dan samenvoegen) of er zit verschil in beide items (dan beide laten staan).

Het is wel een probleem als verzamelaars gaan aanvullen. Bijvoorbeeld een labelscan wordt toegevoegd met een andere releasenummer als op de hoes. Meestal parkeer ik zo'n item en mail de verzamelaar om zijn exemplaar nog eens goed te bekijken. Maar in heel veel gevallen zijn de scans zo slecht dat ik niets kan vergelijken.

Het beoordelen of twee items identiek zijn is erg lastig als er geen of slechte scans zijn. Ik vergelijk altijd de ingevulde tekst en ik vergelijk de info op de scans. De methode Zwendel zeg maar :-) In principe ga ik het liefste uit van de scans bij het bepalen van het origineel. Soms ook kies ik voor het item met mindere tekst-info als de scans beter zijn. Die tekst kopieer ik dan wel van het te verwijderen item.

Om terug te komen op het originele probleem van Kdamme en mij: Er is dus nu helemaal niet te zien of dit item ooit is samengevoegd met een ander. Sterker nog: ik vermoed dat het niet is samengevoegd, omdat de oorspronkelijke invoerder (Kdamme) nog steeds als invoerder vermeld staat. Ik ben in de veronderstelling dat als ik 2 items samenvoeg de invoerder van het origineel blijft staan.... Een mooi puzzeltje voor René en Marco :-)

Ik wou eerder reageren op wat Jilles zei over toevoegen van ontbrekende plaatjes. Als verzamelaars items in hun verzameling opnemen zonder de moeite te nemen om plaatjes toe te voegen, is dat een teken dat het hun eigeblijk niet uitmaakt welke versie het is. Er zijn zo veel voorbeelden : je hebt de verzamelaars van onbestaande strips en blijkbaar zijn er in de Benelux van sommige videogames uitsluitend NTSC exemplaren uitgebracht...

Dit is inderdaad het probleem!

een x aantal verzamelaars realiseren zich niet dat ze een catalogus medevullen

een naslagwerk samen maken.

en vinden het leuk de voorkant van strip boek suikerzakje singeltje etc.

zichtbaar te maken en misschien voor het aantal of verzekering of wat dan ook.

Dan doen ze zich zelf tekort, we kennen de diskussie van Pink floyd.

Verzekerings waarde misschien te laag of premie te hoog,

Kost lijkt me de beheerders veel tijd, maar bij het uitzoeken van foute zonder juiste scans kost nog veel meer tijd.

vanavond een vraagje aan FransS gesteld over een eenvoudig singeltje welke redelijk verkocht is.

heeft even gekeken an vraagt zich nu ook even af klopt het allemaal wel bij dit item, nu weet ik dat hij van deze materie redelijk wat know how heeft, maar weet gewoon als hij dit goed uitzoekt een behoorlijke tijd kwijt is uiteraard is het een hobby en ook leuk om dit uit te vogelen.

maar je wilt niet weten wat hij aan tijd vermoedelijk kwijt is om dingen te herstellen terwijl met wat meer aandacht,dit belangrijk minder is.

Ook als men zelf de juiste scans plaats ziet men eerder de verschillen is mijn ervaring

DisneyMeentwijc Catalogus Beheerder 1,304 berichten

Kunnen 528441528449,528445528443 en  528447 ook samengevoegd worden? Ze zijn allen afkomstig uit een 5CD-box en zijn nu afzonderlijk opgegeven.

Ik heb even moeten zoeken, maar de box is ook bij Bol.com te koop als speciale uitgave. Ik denk dat de invoerder bij het releasenummer gewoon het nummer op de cd heeft ingevoerd bij elke afzonderlijke cd.

Binnenkort krijg ik hem in mijn brievenbus, dus dan kan ik er aanpassingen op doen, maar dan moet het wel als 1 5CD box getoond worden. De EAN code is: 5024952905140 en volgens Bol.com is het label Digital Music.

De tracks zijn: 

Disk 1

1. Cash, Johnny - Rock Island Line
2. Cash, Johnny - (I Heard That) Lonesome Whistle
3. Cash, Johnny - Country Boy
4. Cash, Johnny - If The Good Lord's Willing
5. Cash, Johnny - Cry Cry Cry
6. Cash, Johnny - Remember Me (I'm The One Who Loves You)
7. Cash, Johnny - So Doggone Lonesome
8. Cash, Johnny - I Was There When It Happened
9. Cash, Johnny - I Walk The Line
10. Cash, Johnny - Wreck Of The Old '97
11. Cash, Johnny - Folsom Prison Blues
12. Cash, Johnny - Oh What A Dream
13. Cash, Johnny - A Boy Named Sue (Live)
14. Cash, Johnny - City Of New Orleans (Live)
15. Cash, Johnny - These Hands (Live)

Disk 2
1. Cash, Johnny - Ballad Of A Teenage Queen
2. Cash, Johnny - Get Rhythm
3. Cash, Johnny - There You Go
4. Cash, Johnny - Train Of Love
5. Cash, Johnny - Next In Line
6. Cash, Johnny - Don't Make It Go
7. Cash, Johnny - Home Of The Blues
8. Cash, Johnny - Give My Love To Rose
9. Cash, Johnny - Doin' My Time
10. Cash, Johnny - Guess Things Happen That Way
11. Cash, Johnny - The Ways Of A Woman In Love
12. Cash, Johnny - Orange Blossom Special (Live)
13. Cash, Johnny - The Highway Man (Live)
14. Cash, Johnny - Ring Of Fire (Live)

Disk 3
1. Cash, Johnny - Big River
2. Cash, Johnny - I Can't Help It (If I'm Still In Love With You)
3. Cash, Johnny - You're The Nearest Thing To Heaven
4. Cash, Johnny - Come In Stranger
5. Cash, Johnny - All Over Again
6. Cash, Johnny - What Do I Care
7. Cash, Johnny - Don't Take Your Guns To Town
8. Cash, Johnny - I Still Miss Someone
9. Cash, Johnny - It's Just About Time
10. Cash, Johnny - I Just Thought You'd Like To Know
11. Cash, Johnny - Pickin' Time
12. Cash, Johnny - Hey Porter
13. Cash, Johnny - Sixteen Tons (Live)
14. Cash, Johnny - Casey Jones (Live)

Disk 4
1. Cash, Johnny - Folsom Prison Blues (Live)
2. Cash, Johnny - Peace In The Valley (Live)
3. Cash, Johnny - Rock Island Line (Live)
4. Cash, Johnny - The Wall (Live)
5. Cash, Johnny - I Still Miss Someone (Live)
6. Cash, Johnny - Sunday Morning Coming Down (Live)
7. Cash, Johnny - Big River (Live)
8. Cash, Johnny - I Got Stripes (Live)
9. Cash, Johnny - Get Rhythm (Live)
10. Cash, Johnny - Why Me Lord (Live)
11. Cash, Johnny - Long Black Veil (Live)
12. Cash, Johnny / Carter Cash, June - Jackson (Live)
13. Cash, Johnny / Carter Cash, June - If I Were A Carpenter (Live)
14. Cash, Johnny - I Walk The Line (Live)

Disk 5
1. Cash, Johnny - There You Go (Live / Tv)
2. Cash, Johnny - I Got A Woman (Live / Tv)
3. Cash, Johnny - Hey Porter (Live / Tv)
4. Cash, Johnny - Goodbye Little Darlin' (Live / Tv)
5. Cash, Johnny - Bandana (Live / Tv)
6. Cash, Johnny - Ballad Of The Harp Weaver (Live / Tv)
7. Cash, Johnny - Luther Played The Boogie (Live / Tv)
8. Cash, Johnny - Pickin' Time (Live / Tv)
9. Cash, Johnny - Cry Cry Cry (Live / Tv)
10. Cash, Johnny - Ballad Of Ira Hayes (Live / Tv)
11. Cash, Johnny - Five Feet High And Rising (Live / Tv)
12. Cash, Johnny - Big River (Live / Tv)
13. Cash, Johnny - I Got Stripes (Live / Tv)
14. Cash, Johnny - Get Rhythm (Live / Tv)

Arco Catalogus Beheerder 2,987 berichten

Als het losse cd's zijn die apart verpakt zijn en in een box zijn opgenomen mogen ze zowel als box, als los worden ingevoerd. Of zijn het wellicht cd's die geen eigen verpakking hebben en samen in één box zijn geklikt? In het laatste geval heb je gewoon gelijk.

Ik heb de cd-box besteld bij bol.com en ik ben benieuwd. Als ik hem ontvangen heb, zal ik het vermelden.

Het probleem is eigenlijk dat elke cd los staat bij de categorie 5CD. Als je ze los wilt invoeren, zet ze dan ook onder die categorie en plaats de box bij 5CD. Enfin, ik ben zeer benieuwd.

Wacht af tot je de box hebt vul dan de gegevens aan en ik weet het niet maar kan me voorstellen dat deze cd toch ook los verkrijgen zijn geweest.

daarnaast als de opsomming zoals je weergeeft klopt kan je die gebruiken om de items mooi weer tegeven. Alleen Cash is geen Track.

als je een box hebt met afzonderlijke items gebundeld heb je een item meer dan dat je aan cd's items  bezit volgens catawiki

maar we zien het eerdaags verschijnen mooie is als je de CD afzondelijk laat zien de scans ook heel verhalderend kunnen zijn.

succes ermee

WimKorver 19 berichten

Ik vind bij artiesten Khaled en Cheb Khaled. Volgens mij is dit dezelfde artiest. Graag samenvoegen, waarbij ik zou kiezen voor Cheb Khaled.

En dan misschien gelijk ook als land Algerije toevoegen

bedankt

Wim

WimKorver 19 berichten

Nog een. Ik vind B.B. King, King BB en King B.B.. Dit is drie keer dezelfde persoon. Graag samenvoegen

postmaster Catalogus Beheerder 334 berichten

Ik vind bij artiesten Khaled en Cheb Khaled. Volgens mij is dit dezelfde artiest. Graag samenvoegen, waarbij ik zou kiezen voor Cheb Khaled.

Khaled is de naam die tegenwoordig alom gebruikt wordt.

Wiki: echte naam: Khaled Hadj Brahim

Biografie

Brahim begon zijn muziekcarrière als Cheb Khaled (Arabisch voor jonge Khaled) en bracht op zijn 14e zijn eerste plaat uit. In 1986 ontvluchtte hij het geweld in Algerije en verhuisde naar Parijs. Daar liet hij het voorvoegsel "Cheb" vallen en bracht het titelloze album Khaled uit. Hij is erg geliefd bij Algerijnse en Marokkaanse immigranten in Frankrijk.

Ik heb Khaled en Cheb Khaled samengevoegd tot Khaled en BB King, King BB en King, B.B. zijn samengevoegd tot King, B.B.

WimKorver 19 berichten

Lemonheads en The Lemonheads komen beide voor. Dit is dezelfde groep. Graag samenvoegen

bvd

Wim

WimKorver 19 berichten

Los Lobos en Lobos, Los komen beide voor. Dit is dezelfde groep.

Graag samenvoegen

bvd

Wim

@WimKorver: beide zijn zamengevoegd

Kunnen jullie ook labels samenvoegen? Nu is er een label Capitol Records en een label Capitol. Als we de afspraken volgen,dan moet Capitol Records dus verdwijnen.

@ D.M. aangepast

WimKorver 19 berichten

Morissette, Alanis en Alanis Morisette komen beide voor. Kan samengevoegd worden, lijkt mij

Wim

Mij ook.....

Is aangepast

WimKorver 19 berichten

Dubbel: Orbison, Roy en Roy Orbison

k heb het gisteren nagekeken en ook vandaag nog, maar ik zie geen dubbele Orbison. Misschien dat Jilles ze al samengevoegd heeft, maar vergeten heeft het hier te melden.

Jilles Catalogus Beheerder 1,473 berichten Roy en orbison zijn samengevoegd, bedankt

WimKorver 19 berichten

The Strokes komt twee keer voor. Graag samenvoegen

Samengevoegd

kdamme Catalogus Beheerder 256 berichten

John Mellencamp en John Cougar Mellencamp zijn dezelfde persoon.

Reageer op onderwerp