Afspraken over toevoegen gegevens > Wat mag er in deze rubriek worden ingevoerd ?
15 berichten
15 berichten
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
In de “Beeldjes / Figures / Figurines” rubriek mogen de volgende items worden geplaatst.
Speelgoed. Een poppetje met bewegende onderdelen. Beeldjes
Bedoeld als decoratie, niet om mee te spelen. Borstbeelden
Beeldje met alleen het bovenste gedeelte van het lichaam. Foam figuren
Een platte figuur gevuld met foam. Een gebruiksvoorwerp in de vorm van een figuurtje
Bijvoorbeeld een nachtlampje dat er uitziet als Mickey Mouse, of deze snoepdispenser. Heiligenbeelden
Beeld van een heilige. Poppetjes Speelgoed. Om onderscheid temaken met de “Action figures” spreken we bij Catawiki alleen van een poppetje, als er geen bewegende onderdelen zijn.
Wanneer het poppetje een soldaat of krijger is, dan hoort het in de "Speelgoedsoldaatjes" rubriek thuis. Schaalmodel
Verkleinde weergave van een voorwerp, bouwwerk of voertuig. Modelauto’s mogen alleen in de “Modelauto’s” rubriek geplaatst worden, niet hier.
UITZONDERINGEN
Poppen en knuffels horen in de in de Poppen en beren rubriek thuis. |
|
robinvanblaricu
|
Hartstikke duidelijk :D |
|
Rene
Catawiki Team
|
Bij het veld “Soort” kun je nu ook aangeven welke soort uit de lijst van Arwin het betreft. |
|
Daan
|
Ik zou heel graag nog toegevoegd zien: Beasts/Creatures (Beesten/Monsters), Playsets (Speelsets), Vehicles (Voertuigen), voor het juist invoeren van veel star wars beeldjes |
|
prick
|
En platte figuren, anders dan foam? |
|
pegag
Catalogus Beheerder
|
Ik weet niet wat je in gedachten hebt, maar dit mag gewoon. |
|
prick
|
Dat begrijp ik, maar hier is "soort" dus logischerwijs open gelaten, omdat dit item daar nergens onder past. En bijvoorbeeld 993911 ? Deze zou toch ook onder beeldjes/figuren moeten vallen? Maar onder welke "soort" dan? |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Soort is expres niet verplicht, er is namelijk altijd wel iets dat nergens bijpast. Speelsets en voertuigen mogen van mij best een eigen soortnaam krijgen, maar dat is niet meer aan mij om daar over te beslissen. |
|
pegag
Catalogus Beheerder
|
Hangt er van af. Als 993911 een seriematig gemaakt product is zou ik hem inderdaad onder beeldjes/figuen verwachten. Maar als het een handgemaakt unicum is staat hij wat mij betreft bij beeldende kunst-> sculpturen precies op z'n plaats. De lijst soorten is inderdaad niet 'compleet'. De beste tussenoplossing is om een niet bestaande soort of gebruiksvoorwerp als thema op te voeren. Dan zijn ze in ieder geval selecteerbaar en opzoekbaar. En ze zijn later ook makkelijker bulk over te zetten. Zo is het indertijd met de sleutelhangers ook gegaan |
|
prick
|
Volgens mij is 993911 in ieder geval een product dat vaker voorkomt. Hij is in bezit bij minstens 1 verzamelaar en wordt door een andere ook te koop aangeboden. (En dat voor een prijs dat niet echt hoog is voor een uniek product...) Maar de gedachte achter je uitleg is mij geheel duidelijk! |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Ook eenmalige poppetjes/beeldjes mogen in deze rubriek.
Het is sowieso een ongelukkige beslissing geweest om op een wiki site een kunst rubriek te plaatsen. |
|
DisneyMeentwijc
|
En de zout- en peperstellen in de vorm van stripfiguren, horen die ook in deze rubriek thuis? Ik heb een zout en peperstel in de vorm van Minnie en Mickey in het klein en een zout- en peperstel in de vorm van het hoofd van Mickey Mouse |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Ja, als gebruiksvoorwerp |
|
Jilles
Catalogus Beheerder
|
Het groene boekje spreekt van " Peper- en zoutstel" |
|
DisneyMeentwijc
|
Het gaat er om dat men weet wat ik bedoel. En ja, het is Peper- en zoutstel, dat woord gebruik ik normaal ook, maar ik dacht eerst aan een zoutvaatje. Tijdens het schrijven bedacht ik me dat ik daarvan een stelletje had en vandaar die schrijfwijze. Ik ben van voor het groene boekje en vind sommige wijzigingen niet terecht en zal dus enige "niet correcte" woorden gebruiken. Het peper- en zoutstel werd voor het groene boekje al zo geschreven, het staat vast ook wel in een oude versie van Van Dale. |