Forum (34484 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Afspraken over toevoegen gegevens > Afbeeldingen/Scans

5 berichten

fazerco Catalogus Beheerder 643 berichten

.

DisneyMeentwijc 753 berichten

En terecht dat hij wordt afgekeurd! Het is dan ook nog wel eens het geval dat degene die het invoert die versie niet eens heeft !!

Dan is vragen om een betere scan dus hopeloos en extra aanvullende gegevens invoeren kunnen we wel vergeten ! Dat is helaas zo met vele rubrieken.

Verder geeft dat ook verwarring over het item zelf, want op een andere site staat in vele gevallen een scan van dat ene item. Daar kunnen dan dingen bij ontbreken of niet volledig zijn en die missen dan bij de scan voor CataWiki.

Ik merk ook vaak op dat mensen die een videogame aanbieden, hun spel als nieuw aanbieden, terwijl dit niet het geval is. Ze hebben dan vaak alleen de jewelcase met CD en oudere spellen die ik verzamel hebben vaak een aparte doos met soms extra's. Dat mist bij die items. Zijn dat dan aparte items in CataWiki of als er iemand is met de versie met de doos dat die dan geplaatst moet worden?

En dan de vraag hoe je de doos plaatst. Moet je een scan van boven maken of een 3-d achtige foto van een staande doos met ook gezicht op de zijkant?

Als je hulp nodig hebt met beheren, dan meld ik me graag aan. Ik ben vooral dol op PC videogames.

fazerco Catalogus Beheerder 643 berichten

.

Zwendel Catalogus Beheerder 947 berichten

Ik merk ook vaak op dat mensen die een videogame aanbieden, hun spel als nieuw aanbieden, terwijl dit niet het geval is. Ze hebben dan vaak alleen de jewelcase met CD en oudere spellen die ik verzamel hebben vaak een aparte doos met soms extra's. Dat mist bij die items. Zijn dat dan aparte items in CataWiki of als er iemand is met de versie met de doos dat die dan geplaatst moet worden?

Jouke, ik heb het hier al over met je via email gehad: iedereen mag losse CD's, Carts etc invoeren als hij het volledige item niet heeft. Het is een beetje zoals platen zonder hoes en poppetjes zonder verpakking.

Bij die oude video games, die zaten in de jaren '90 inderdaad meestal in een kartonnen doos, met daarin een jewel case met de CD of floppy's. Het is de bedoeling dat als iemand het volledige item heeft (altijd controlleren of de cartridge/CD/Jewel case identiek is!), hij de scans vervangt.

Los daarvan zijn er ook heel veel OEM's uitgegeven (enkel CD of enkel jewel case). Deze kunnen identiek of verschillend zijn aan de commerciële versie.

DisneyMeentwijc 753 berichten

@Zwendel: dat is waar, invoeren mag altijd, want dan is in ieder geval het bestaan ervan bekend en kunnen andere mensen met een betere scan de andere vervangen.

Waar ik me in ieder geval aan erger is dat mensen het spel waar een doos bij hoort (dus spellen uit jaren 90) aanbieden als zijnde nieuwstaat. En dat werkt verwarring, want je denkt dan dat je een spel koopt met doos en je krijgt alleen de cd!

Je kan inderdaad wel een vraag stellen over de kwaliteit, maar de laatste tijd heb ik dat bij heel veel items moeten doen met helaas een ontkennend antwoord (geen doos).

OEM versies werden/worden veel geleverd bij nieuwe computers en hebben inderdaad geen instructies. En ik vind dat zulke versies als aparte versie in CataWiki vermeld moeten worden.

Reageer op onderwerp