Video games algemeen > Informaticasoftware
16 berichten
16 berichten
|
Zwendel
Catalogus Beheerder
|
Deze en deze zijn ingevoerd bij Videogames. Die horen daar uiteraard niet thuis. Enig idee waar ze naartoe kunnen? |
|
Arco
Catalogus Beheerder
|
Je eerste link verwijst naar een forumtekst en werkt niet. De tweede lijkt me voorlopig beter op zijn plaats bij Overig, met als Voorwerp: Software. |
|
Zwendel
Catalogus Beheerder
|
Ok bedankt, ik breng hem op de hoogte. De link zou nu moeten werken. |
|
Arco
Catalogus Beheerder
|
Ja, die ook. |
|
DisneyMeentwijc
|
Maar beide programma's zijn toch nog onder videogames->Platformen->PC te zien. In ieder geval de link verwijst daar naar. Staan ze ook al in de Overig categorie? Ik vind dat er voor deze categorie een aparte rubriek Software moet komen, anders krijg je heel veel van dat soort programma's in de rubriek overig. Moet er overigens niet ook bij vermeld worden voor wat voor systeem de software is? Je hebt bijvoorbeeld Windows 95, WfW, NT, Me, 2000, XP om er maar een paar te noemen. En dan heb ik het alleen nog maar over de Windows categorie en niet bijvoorbeeld de BeOs of Linux-categorieen die wel op een PC kunnen draaien. |
|
Arco
Catalogus Beheerder
|
Op deze 2 na is er nog helemaal geen software ingevoerd. Een nieuwe rubriek maken gebeurt meestal als er bij Overig voldoende staan om zoiets te justificeren. |
|
Zwendel
Catalogus Beheerder
|
Ik heb ze voorlopig geparkeerd. De invoerder heeft beloofd ze opnieuw in te voeren. Daarna gaan ze weg. |
|
Morits
Catalogus Beheerder
|
@Arco: mooi woord: justificeren, vanochtend in woordenboek opgezocht? :-)) |
|
DisneyMeentwijc
|
Helaas zijn de items wel verwijderd, maar niet meer opnieuw ingevoerd. Geld het nog steeds dat Software, niet tot de categorie Games behorende, bij de categorie overig geplaatst moet worden? Ik zal kijken of ik er een paar kan plaatsen. Bij verkeerde plaatsing hoor ik het wel. |
|
fazerco
Catalogus Beheerder
|
Dat geld nog steeds, als het geen spelletje/game is mag je het bij overig plaatsen. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Ja, maar dan graag met als voorwerp naam de drager waar het op staat, en niet met als voorwerp naam "Software" Onder "soort" kun je dan eventueel aangeven dat het om software gaat. (en misschien ook wat voor soort software, als dat van toepassing is) |
|
DisneyMeentwijc
|
Ik heb net dit 2304427 item toegevoegd. Had daar inderdaad eerst als voorwerp Software opgegeven. Ik heb dat veranderd in CD-ROM en die stond bij de keuzelijst. Daar kwam ik bij het invoegen ook rare voorwerpen tegen. Een Urbanus CD-Rom? Is dat niet gewoon een CD-Rom ? Net als een PC CD-Rom? Een CD-Rom is geloof ik altijd voor een PC, want bij een Macintosh heette dat dacht ik anders. En het voorwerp CD lijkt me wel erg verwarrend, want dan weet je nog niet wat voor soort CD het is. Muziek-CD, Software-CD, Gegevens-CD, Opslag-CD, CD-Single (??). Ik kwam ook 3-CD-box tegen. Is dat dan ook een voorwerp? |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Overige heeft heel lang geen beheerder gehad.
Die Urbanis cd rom kom ik pas aan toe als ik bij de U ben. |
|
DisneyMeentwijc
|
Succes met het opruimen van het Wilde Westen van de Rubriek Overig! Als verzamelaar en graver door het CataWiki-archief, noteer ik ook de onregelmatigheden, waarvan ik denk dat ze daar niet thuis horen. Vaak komt het voor dat mensen niet goed zoeken of een type-fout maken. Verder kwam het inderdaad voor dat mensen niet begrepen hoe ze iets moesten invoeren. Kijk maar bij de verschillende soorten fluiten, je komt er diverse tegen waarbij ik toch mijn vraagtekens heb bij de naamgeving. Als je al bij de H bent, kan je dan he voorwerp Gastendoek veranderen in Handdoek, want dat is het tenslotten (item CW 154613) Verder vind ik bij Soorten bij de O heeeel veel Overleden bij ..... tegen. Zijn dat niet gewoon Bidprentjes? En als laatste en dan houd ik even op: 562161 is dat niet ook gewoon een Agenda als soort? Of op zijn minst een Hard Cover Agenda ? Hard Cover kan zoveel zijn. Nogmaals sterkte ! |
|
DisneyMeentwijc
|
En tot slot nog: de rubriek Overig is natuurlijk ook een prima plek om nieuwe verzamelingen te ontdekken en in te voeren. Er moet inderdaad, als het is opgeruimd of in ieder geval voor het grootste gedeelte, wel een beheerder bij zitten. Hij of zij kan / kunnen dan de invoerders er op wijzen hoe ze een item op een juiste manier kunnen invoeren bij fout of verkeerd ingevoerde items. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Je moet de rubriek zien als een voorportaal voor nog op te richten rubrieken.
Het soortveld is bij "overig" min of meer vrij. Dus in het geval van.
Je vind van dezelfde items ook veel onder de g voor geboortes.
Hier het zelfde verhaal.
Binnen agenda's is hardcover een prima onderscheid.
Deze zouden eigenlijk allemaal als voorwerpnaam "fluit" moeten hebben, en als soortnaam het type fluit (bijvoorbeeld duivenfluit).
Ik heb al heel veel tijd gestopt in mails met uitleg aan de invoerder, en het gaat al een stuk beter.
Dank je wel, ook namens de andere die de rubriek verbeteren. |