Forum (34484 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Telefoonkaarten algemeen > Telebrieven

2 berichten

ErikBoere Catalogus Beheerder 661 berichten

Recentelijk hadden we een discussie over telebrieven. Dit zijn briefstukken met daarop eem postzegel met een gelegenheidsstempel, ingesloten is een telefoonkaart. Postzegel, stempel en telefoonkaart hebben hetzelfde onderwerp. Horen deze nu bij de telefoonkaarten of bij de postzegels?
Deze stukken hebben in zowel postzegel- als telefoonkaartencatalogi genoteerd gestaan.
Naar mijn mening is het complete stuk primair iets dat in de postzegelrubriek hoort, terwijl de losse telefoonkaart inderdaad bij de telefoonkaarten hoort.
Het alternatief is de enveloppe, zegel en stempel te beschouwen als een ‘verpakking’ van de telefoonkaart en het geheel ook in de telefoonkaartenrubriek te zetten. Eerlijk gezegd vind ik de laatste optie minder en een beetje onrecht doen aan het karakter van de brieven. (ook al is het een beetje gekunsteld maakwerk…)
Een goede oplossing lijkt me dus de telefoonkaarten in de telefoonkaartenrubriek te zetten en een toelichting en verwijzing naar de stukken in de postzegelrubriek te maken.

Harold45 1 bericht

Ik heb gezocht maar nog niet uitgekomen;

dus wil ik de vraag aan u stellen:

Hoe kan men nog meer soorten bijvoegen bij Telefoonkaarten, bv prepaidkaarten.

Waar kan ik de betekenis van de gebruikte afkortingen bij type en chip terugvinden.

Dank.

Reageer op onderwerp