Forum (34484 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Postzegels algemeen > prijs serie / losse zegels

17 berichten

JandeKorte 1 bericht

Ik heb een vraag over de waarde van een serie en van dezelfde zegels maar dan per stuk.

Voorbeeld: de waarde van de Nederlandse zegels 500/503 is gesteld op € 5,--.

De waarde per stuk zijn € 2,--, 2,40, 1,60 en 2,40. Bij elkaar dus € 8,40. Ik heb altijd begrepen dat een serie meer waard is dan losse zegels.

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven?

bertvaneijk 74 berichten

Dat is mij ook opgevallen. In de NVPH catalogus wordt alles wel bij elkaar opgeteld. Komt misschien door de crisis in de postzegelhandel?

bertvaneijk 74 berichten

Op de vraag van jandekorte van 29-6 is niet bepaald veel geantwoord.

De stelling is mij ook opgevallen maar ik weet er geen antwoord op.

Een serie van vier lijkt mij duurder dan de waarde van 4 x 1.

Wie weet er een goed antwoord op te geven??

ErikBoere Catalogus Beheerder 661 berichten

Prijs van losse zegels is niet noodzakelijkerwijze gekoppeld aan de serie. Vaak zijn verzamelaars en handelaren niet geneigd series op te breken en wordt voor deze service een premie gevraagd. Dit kan dus doorwerken in de noteringen. Andersom is het soms lastig losse waarden kwijt te raken. Daardoor kan de optelsom theoretisch ook lager worden.

Een mooi voorbeeld zijn de Millennium blokken van de USA. 'Super' thema's, maar een losse zegel uit blok is alleen tegen een stevige premie te krijgen, want je houdt waarschijnlijk veel over en welk thema het hardste wegloopt weet je niet.

Ook bij sommige catalogi (bijv. Facit) is er overigens  geen koppeling tussen serie en zegelprijs.

Zodra automatisch een prijs op basis van aanbod wordt gegenereerd kunnen alle prijzen dus een eigen 'leven' gaan leiden. Maar er zal vanzelf een redelijk evenwicht tussen beiden ontstaan.

Smaragd 2 berichten Ik heb van bepaalde postzegels blocs van 10 of 20 zegels te koop. Als ik die plaats dan komt in het ene geval wel serie in beeld in plaats van per suk. Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat er altijd serie komt te staan?

aartinge 233 berichten

@smaragd, wat is dit onduidelijk.

van postzegel blokken heb je 10 of 20 zegels te koop.!

dus als ik het goed begrijp wil je een enkele zegels van die blokken verkopen en dat maal 10 of 20.

wat is het probleem dan van die serie plaatsen, dit is niet je vraag of wat je hierboven stelt.

gewoon duidelijkheid weergeven wat je wil, wil je een serie plaatsen of wil je zegels uit die serie plaatsen?

aartinge 233 berichten

@ jandekorte

prijs verschillen komen over de hele site voor, als iemand bijvoorbeeld een serie invoerd met een catalogus van 10 jaar oud, dan voerd hij hoogstwaarschijnlijk een heel andere prijs in die niet overeenkomt met de huidige prijs van die serie. terwijl bij de losse zegels misschien wel een huidige prijs vermeld staat. conclusie een prijsverschil.

ik zou me er niet voor blind staren, vraag gewoon wat je er voor wil hebben. die 8.40 krijg je er misschien toch niet voor, probeer dan gewoon die 5 euro. of anders los verkopen dat kan misschien meer opbrengen, maar meestal niet.

bertvaneijk 74 berichten

Aartinge, volgens mij heeft smaragd gewoon velletjes met 10 of twintig stuks. Misschien moet ze die te koop aanbieden in de afdeling velletjes.

Zo lees ik althans het bericht van smaragd.

Smaragd 2 berichten Bert Klopt wat je schrijft. Ik heb bij de velletjes gekeken, maar ik heb geen complete velletjes. Ik heb ze voorlopig bij de zegels gezet met een extra notitie. Tips zijn natuurlijk altijd welkom, zit nog maar een paar dagen op catawiki.

postmaster Catalogus Beheerder 265 berichten

@smaragd

Als je ze als veldeel wil verkopen kan je het beste bij de losse zegel aanbieden. Zet er dan wel een scan bij, zodat iemand weet wat je precies verkoopt. Je kan ze ook los aanbieden. Dan vul je bij aantal 10 of 20 x in.

aartinge 233 berichten

@bertvaneijk, leren lezen !! smaragd schreef;;

Ik heb van bepaalde postzegels blocs van 10 of 20 zegels te koop .

ik heb van bepaalde blocs van 10 of 20 zegels te koop.

zo lees ik dit.

het had simpeler geweest als ze onderstaande had geschreven.

ik heb blokken van 10 of 20 zegels te koop, maar dat schreef ze niet!!

maar dan verder schreef ze weer als antwoord op jou

"maar ik heb geen complete velletjes."

dus bertvaneijk , zei heeft geen velletjes van 10 of 20, zoals jij het las, het zijn veldelen.

ik snap niet waarom smaragd jou gelijk geeft, omdat ze daarna weer zegt dat ze geen complete velletjes heeft.

en dan het volgende onduidelijke

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat er altijd serie komt te staan? waar gaat dit nu over? over die veldelen?

en dat bedoel ik met onduidelijk

bertvaneijk 74 berichten

Ja, het wordt steeds onduidelijker en ingewikkelder.

Waarom in vredesnaam?

aartinge 233 berichten

smaragd begon hiermee (*&^%$#!@@#$$$$%^)(*&^%

postmaster Catalogus Beheerder 265 berichten

Zoals ik het zie. Samragd is een nieuwe gebruiker, heeft een vraag hoe hij iets moet aanbieden, weet nog niet hoe alles precies werkt hier. De vraag was niet direct duidelijk, dus even doorvragen. Vraag is duidelijk nu, antwoord ook, klaar. Niet gaan doorzemelen over niets.

aartinge 233 berichten

ik ben koffie gaan drinken

MICHO 177 berichten

Kunnen wij een nieuw lid niet een beetje vrolijker en gezelliger ontvangen?

Om de weg te vinden in Catawiki is soms al niet erg gemakkelijk.

Daarnaast mogen wij niet verwachten dat er alleen maar experts op catawiki aanwezig zijn. Ik heb vandaag ook weer wat bijgeleerd.

Micho Rooseboom

Sinbad-de-Zeema 752 berichten

Heeft Smaragd nu bepaalde Blokken met zegels 20 keer te koop ???

Of heeft Smaragd blokken van 20 Zegels te koop ???

Of heeft hij/zij velddelen van 20 zegels te koop ??

Of heeft hij/zij bepaalde velddelen 20 x te koop ??

Overigens Smaragd welkom ;-)

Reageer op onderwerp