Verzamelaars­platform

Vul je gegevens aan
, je kan nog niet meebieden op onze veilingen.

Forum (70130 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Parfumflesjes algemeen > flesjes vol of leeg

3 berichten

johan1614 228 berichten

hoe werkt het te koop aanbieden van parfumflesjes?

mogen alleen nieuwe, volle aangeboden worden, of ook lege, danwel gebruikte waar de geur vanaf is?

MICHO 759 berichten

Johan1614

Dit is naar mijn mening een zeer goede vraag. Hier zal de forum een uitspraak moeten doen.

Naar mijn mening moet er duidelijk onderscheid gemaakt worden.

1) nieuwe flesjes met verpakking, Dus 100% ongebruikt. In verpakking en folie. Dat zal de hoogste prijs moeten zijn. Overigens kunnen de kleuren veranderen wanneer de flesjes in de zon staan. Ook hier is dan schade ontstaan. Dus is afwaardering.

2) Parfumflesjes die open zijn geweest zal de geur snel over zijn en de prijs staat hier danook duidelijk onderdruk.

3) Lege flesjes zullen ook duidelijk onder de prijs moeten worden aangeboden. De meeste verzamelaars zullen voor nummer een gaan !.

BOTTLETALK Catalogus beheerder 7 berichten

Er mogen zeker lege flessen aangeboden worden. De echte verzamelaar heeft oude parfumflessen vanaf 1920 of zeldzame in zijn verzameling en vaak zijn deze leeg. Zelfs als er nog inhoud in zou zijn is deze niet meer te gebruiken. Als je een geur wilt gebruiken moet je NIET bij een verzamelaar kopen. Er zijn voldoende parfumshops op internet waar je volle nieuwe parfums krijgt.

Wat betreft de prijs kunnen oude flacons heel duur zijn. Afhankelijk van staat van de fles, het etiket, de box en het glas. Er zijn glasmerken die duur kunnen zijn.

Ik adviseer altijd in de beschrijving aan te geven of je voor de geur garant staat of niet. Als je verzamelaar bent en je koopt een verzameling op weet je nooit hoe anderen de volle flessen bewaard hebben en je kunt geen garantie op de geur geven. Je bent verzamelaar en de inhoud is niet belangrijk. Anders moet er een rubriek komen voor NIEUWE parfumflessen en zelfd dat is niet 100% zeker.

Reageer op onderwerp