Munten algemeen > Jaartal op Japanse munten
13 berichten
13 berichten
|
eric-t
Catalogus Beheerder
|
Wie kan helpen met het bepalen van jaartallen op Japanse munten? |
|
eric-t
Catalogus Beheerder
|
Inmiddels iets meer gevonden op internet: |
|
eric-t
Catalogus Beheerder
|
Met het op internet opzoeken van de Kanji nummers ben ik er uitgekomen. Alle Japanse munten op Catawiki heb ik gisteren voorzien van het jaartal en in het “bijzonderheden” veld heb ik uitgelegd hoe ik die bepaald heb. |
|
Muntje33
|
Hi Eric, Ben zo vrij geweest om de Japanse munten met mijn Japanse vriendin in orde te maken. Hoop dat je dat ok vindt. Heb tijdperk Akihito en tijdperk Hirohito aangemaakt en de munten daar onderverdeeld. Verder zag ik dat je de 500 yen 1981 ingevoerd hebt, maar ik zie in de lijst dat deze munt pas vanaf 1982 geslagen is. Groetjes, |
|
Chilian
|
Dit is misschien een handige site: http://www.allcalendars.net/JapaneseYearConvert… |
|
eric-t
Catalogus Beheerder
|
Muntje33: Bedankt voor je hulp! Kan je Japanse vriendin het jaartal op de 500 yen munt niet lezen? |
|
Muntje33
|
Zij zegt dat er 1982 op staat. :) |
|
Robjuh20
|
Ik heb ook een vraagje over Japanse munten. Mijn vriendin is gisteren bij mij gekomen met een munt, maar ik kan niet thuisbrengen welk jaartal het is. Nu weet ik niet of ik iemand mag mailen met de foto's die er verstand van heeft? Ik ga er tenminste van uit dat het een Japanse munt is. Ik heb al wat research gedaan, hier komen ze dichtbij: http://colnect.com/nl/coins/list/country/2022-Japan/series/65967-1601~1867_-_Tokugawa_Coinage_Mon Ik kan geloof ik geen foto's hier plaatsen, dus als iemand mij kan helpen waar ik het heen mag mailen, graag! |
|
Sinbad-de-Zeema
|
Dat hoeft helemaal niet Japans te zijn sterker nog het lijken wel Chineese Cash-coins |
|
Robjuh20
|
En wat moet dit inhouden dan? Ik weet niet of ik U een bericht mag sturen met de foto's erin, zodat het verder onderzocht kan worden? Ik ben er nu ook mee bezig, zodra ik meer weet, zal ik het vermelden. |
|
Sinbad-de-Zeema
|
Vanaf het jaar 600 B.C. zijn in heel oost-azie 10tallen miljarden van deze muntjes (bons met gat erin) gemaakt dit was de laagste waarde (zoiets als een nederlandse oort) Hiervan zijn meer dan 20.000 verschillende variaties bekend uit japan, china, mongolie, vietnam, malaysie, cambodja en Indonesie ze lijken bijna allemaal hetzelfde, heb er eens een chineese catalogus van gezien 3 dikke telefoonboeken met allemaal 'hetzelfde' muntje, als je daarin gaat opzoeken denk je honderden keren dat is hem, wordt je gek van ;-) zie http://www.history.ucsb.edu/faculty/roberts/coins/index.html |
|
Robjuh20
|
Hartstikke bedankt voor de moeite te nemen om het na te kijken. Ik ga er achteraan. Zijn deze catalogussen ook online te bekijken toevallig? Ben wel is benieuwd of er toevallig waarde aanzit. Nogmaals bedankt! |
|
Robjuh20
|
Ik had hem ook laten taxeren door MPO, daar krijg ik nu reactie van terug. Het gaat inderdaad om een Chinese Cash Coin, maar het is helaas een moderne imitatie, dus niet meer waard als € 0,50. Ik weet voldoende, bedankt iedereen! |