Afspraken over toevoegen gegevens > Model auto’s of “Action figures / Figurines” waar ligt de grens?
8 berichten
8 berichten
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Zijn dit item 886317 en dit item 886321 model auto’s of “Action figures / Figurines”? |
|
Carl
Catalogus Beheerder
|
Voor mij zijn alleen modelauto’s van belang met een direkte link met een stripfiguur. Bovenstaande items + een aantal Matchbox auto’s zijn door mij bij Disney ingebracht en niet bij modelauto’s (wel een verwijzing hiernaar gemaakt). Nadeel is wel dat deze auto’s dan onder curiosa vermeld staan. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Omgekeerd zou het natuurlijk veel vreemder zijn als dit soort auto’s als curiosa bij Disney komen te staan. |
|
Golf-GTI
Catalogus Beheerder
|
Lastig te zeggen. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Het probleem is inderdaad veel ingewikkelder dan ik vooraf dacht. |
|
1000strips
|
Wat mij betreft wordt Catawiki sterk vereenvoudigd op dit punt. Een (model)auto blijft hoe dan ook duidelijk herkenbaar als auto, dus: Modelauto’s. Modelauto’s/autominiaturen vind ik ook al teveel. Noem het òf Autominaturen òf Miniatuurauto’s, of het nu een Kuifje- een Pippo, Paperino of een Daf 33 is. Curiosa vind ik zelf een erg verwarrende, tijdrovende en dwaalspoor leggende rubriek. Als ik zoek op Kuifje in de catalogus Modelauto’s, word ik o.a. verwezen naar het item Strips>Series / helden>Kuifje. Bij Strips verwacht men volgens mij geen modelauto’s. |
|
DisneyMeentwijc
|
En daarom is het zoeken op thema ook zo belangrijk! Ikzelf ben een groot Disney-verzamelaar en verzamel dus Disneyana (alles mbt Disney). Ik heb ook 2 auto's uit die serie en een mooie 313 van metaal. Ik zou die dan onder Disneyana zoeken bij modelauto's. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Toevallig had ik hier voorbeelden uit de Disney rubriek gebruikt, en die rubriek bestaat niet meer.
Die heeft net zoveel recht om bij de auto's als bij de beeldjes/poppetjes te staan. |