Forum (48681 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Modelauto's / autominiaturen algemeen > Export uitdraai op automerk ?

7 berichten

Seicilindri 11 berichten

Goedendag

Vergeef me als ik naar de bekende weg vraag maar ik ben enthousiast bezig met Catawiki en loop nu tegen een voor mij belangrijk probleem aan.

Als ik een export uitdraai maak dan wordt daar automatisch op modelmerk geselecterd

Eerlijk gezegd boeit me dat hoegenaamd niet aangezien mijn collectie op automerk opgebouwd is.

Voor ik nu verdr ga met invoeren van alle andere auto's wat een gigantische klus blijkt te zijn aangezien ik de meeste modellen ook  1 aan de catalogus moet toevoegen (duizenden modellen....) zou ik willen vragen of er een methode is om de verzameling op automerk ipv op modelmerk uitgedraaid te krijgen. 

Mocht dat niet mogelijk zijn dan heeft het voor mij en moet ik een ander systeem/programma kiezen om mijn collectie in beeld te brengen maar ben wel gecharmeerd van Catawiki eerlijk gezegd

Arwin Catalogus Beheerder 1,743 berichten

Hai Seicilindri,

Wat je wilt kan op zich wel, maar niet op een gemakkelijke manier.

Wat kan is dat je binnen je verzameling steeds eerst een automerk selecteert, en van daaruit een Excel export aanvraagt.
Als je van alle merken een export hebt laten maken, kun je de info zelf onder elkaar plakken in een Excel bestand.

Dus in principe kan het wel, maar je zult er wel enige moeite voor moeten doen.

Het zo instellen dat het in 1 keer op de door jou gewenste manier wordt uitgedraaid zit er niet in, omdat dan de indelingen bij de modelauto's in de catalogus zelf moet worden aangepast.
En dat is niet echt een optie, sorry.

DisneyMeentwijc Catalogus Beheerder 1,307 berichten

een gigantische klus blijkt te zijn aangezien ik de meeste modellen ook 1 aan de catalogus moet toevoegen  

Bij het invoeren van een nieuw item is het toch gewoon een kwestie van het aanvinken van een vakje toevoegen aan mijn verzameling?

Elk nieuw item kan je toevoegen aan je verzameling door het aan te vinken of op de bijbehorende knop te drukken met eerdervermelde naam. Als het niet in de CataWiki Catalogus staat, dan voeg je hem toe aan de CataWiki Catalogus en door het vinkje automatisch ook aan je eigen verzameling.

Dat het invoeren van nieuwe items tijd kost, is voor elk nieuw item geldig, niet alleen voor auto's. Je moet er wel wat voor doen om je eigen catalogus aan te maken.

Jouke, als het echt om duizenden auto's gaat, zijn dat er minimaal 2000.

Dan moet hij dus letterlijk meer dan 10x zoveel invoeren, als jij sinds 2009 hebt ingevoerd.
Je kunt je toch wel voorstellen dat iemand daar tegenaan hikt ?

DisneyMeentwijc Catalogus Beheerder 1,307 berichten

Uiteraard is dat een hele opgave, maar hij hoeft het ook niet in 1 keer te doen! Dat is voor bijna niemand te doen ! Of ze moeten alle gegevens (scans en data) al importklaar hebben staan en CataWiki zo vriendelijk is om dit in te voeren. Zo ja, dan denk ik dat er wel meer mensen zijn die het op die manier willen doen, als ze maar weten wat ze moeten doen, want die manier staat (nog) nergens beschreven.

Ik moet ook nog een heleboel invoeren (mijn streven om mijn aantal ingevoerde items groter te laten zijn, dan mijn aantal berichten geldt nog steeds), maar mijn kapotte computer en de (vrije) tijd zitten mij momenteel in de weg om items in te voeren.

En het invoeren van zelfs al honderden of tientallen kost al veel tijd, maar dat ontken ik ook niet. Zoals gezegd, als je iedere keer als je tijd hebt iets invoert, dan ben je lang bezig, maar dan groeit de CataWiki Catalogus wel! En hij groeit dan op een juiste manier en is niet haastig, met het risico van verkeerde invoer, ingevuld.

En verder wil ik Seicilindri heel veel succes en uiteraard veel plezier met het invoeren van zijn verzameling wensen! Het is prachtig als je je eigen verzameling ziet groeien in de Catalogus.

Seicilindri 11 berichten

Hallo Arwin en DisneyMeentwijc

Hartelijk bedankt voor jullie reacties op mijn vraag

Ik begrijp hieruit dat het dus echt niet mogelijk is wat ik meer dan jammer vind.

Het betekent nl bv ook dat je er geen boek van kunt laten maken, althans niet op de manier die ik wil.

Raar dat ze deze mogelijkheid niet hebben gegeven aangezien ik toch niet de enige verzamelaar met deze vraag zal zijn en modelauto's ook niet het enige verzamelgebied zal zijn waar dit voor geldt.

Ik kwam dit probleem ook al tegen bij wat strips die ik ingevoerd heb. Daar worden ook alle strips door elkaar gegooid.

Ik wilde bv alle Michel Vaillants bij elkaar hebben maar dat blijkt niet te kunnen aangezien de dossiers Michel Vaillant overal door elkaar worden geplaatst wat ik erg lastig vind

Ik moet is goed nadenken of ik dan wel alles via Catawiki wil doen of beter een programma kan gebruiken waarbij ik dit alleen voor mezelf ga doen.

Ik heb gemerkt bij de strips dat bijna alles er al inzit maar bij de auto's slechts 5 of 10% van wat ik heb

Om even op Disney te reageren : Om te beginnen moet ik alles fotograferen (en ik ben bepaald geen fotograaf)

Voor mijn 1:43 gedeelte heb ik dat ook wel al gedaan maar de 1:87 en 1:66 modellen niet .

Ik heb gemerkt dat het daarna een naam geven aan de foto en een modelmerk al een enorme taak is en als je dat niet doet dan is het vinden van de juiste foto tijdens het uploaden niet te doen., maar uiteraard moet ik dat zowiezo doen , welk systeem ik ook gebruik.

Een model op catawiki toevoegen kost toch gauw een minuut of tien met uploaden erbij .Ik weet werkelijk niet hoeveel modellen ik heb maar het zijn er beslist behoorlijk meer dan 2000 , maar laten we voor het gemak eens uitgaan van 2000

Voorzichtig gezien kom ik dan op meer dan 300 uur aan invullen bij Catawiki.

Dat heb ik er op zich beslist voor over maar dan moet het resultaat wel zijn zoals ik het hebben wil natuurlijk.

Zeker omdat ik gemerkt heb dat dingen die je in een bepaalde rubriek hebt geplaatst , door een beheerder (wie ????) later zonder bericht of motivatie veranderd kunnen worden.

Dit is me bij een aantal items (omslag ontwerpen van boeken) reeds gebeurd die nu in rubrieken staan die gewoon totaal niet kloppen.

Ik zal er eens goed over nadenken want zoals gezegd vind ik dit een enorm nadeel.

Zeker omdat ik gemerkt heb dat dingen die je in een bepaalde rubriek hebt geplaatst , door een beheerder (wie ????) later zonder bericht of motivatie veranderd kunnen worden.

Je kunt in de historie bij een item zien wie iets heeft veranderd. (rechtsboven op de item pagina)
Dat hoeft overigens niet altijd een beheerder te zijn.

Reageer op onderwerp