Alcoholica / drank algemeen > Extra invoervelden
35 berichten
35 berichten
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Ten behoeve van de whisky items zou ik graag de volgende (aanvullende) invoervelden zien: - jaar distillatie - jaar botteling - cask-nummer - fles-nummer
Wellicht zie ik het verkeerd, maar het veld afmetingen is voor flessen geen interessante, het is vooral de inhoud die telt! :-) |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Sub-type is een keuze-menu geworden, het is daardoor niet meer mogelijk om bv wijn-typen te vermelden. Kan dit menu weer worden open gesteld? thnx, chevy |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Bij alle items staat als type vermeld: bierviltje. Waarschijnlijk ontstaan bij de overzetting van viltjes naar de nieuwe rubriek. |
|
Rene
Catawiki Team
|
Sorry voor late reactie chevy. Probleem is dat in de rubriek Alcoholica allerlei soorten objecten zitten. Het is meer een themarubriek. Vandaar de behoefte aan specifieke velden voor sommige dingen die in de rubriek zitten zoals whisky- en wijnflessen. Het beste lijkt me om van de belangrijkste onderdelen aparte rubrieken te maken en dan specifiek voor die onderdelen de velden te bepalen. Hoe kijk jij daar tegenaan? |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Voor dat de hele discussie weer opnieuw gevoerd gaat worden.
Er was al min of meer afgesproken dat er op den duur alleen nog drank in deze rubriek zou gaan staan. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Yep, klopt Arwin. De afspraak was eigenlijk al heel concreet. zodanig dat op korte termijn de rubriek ook alleen voor gevulde flessen beschikbaar zou zijn. Alle andere items zouden worden verplaatst. Helaas is dat nog niet gebeurd. Lastige is, dat heirdoor alleen maar meer vervuiling ontstaat en dat opgevoerde items weer gecorrigeerd moeten worden wanneer de aanvullende velden zijn toegevoegd. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Ben er wel mee bezig hoor, maar heb het op het moment veel te druk met andere dingen om me met Catawiki bezig te houden. De soorten...
"Asbak" had ik toevallig recent verplaatst. (naar aanleiding van dit topic)
Alleen de soortnamen blijven staan, omdat het een gesloten lijst is.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets gebeurt, het vraagt alleen nog meer engelen geduld van jou kant. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Dit Bij alle items staat als type vermeld: bierviltje. Waarschijnlijk ontstaan bij de overzetting van viltjes naar de nieuwe rubriek.
is overigens niet wat ik zie.
Zie je het echt bij alle items staan ?
|
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Super Arwin, alvast bedankt. Wellicht dat er ook nog gekeken kan worden naar het startscherm bij alcoholica. Daar zijn nu merken vermeld met afbeeldingen van curiosa. Wellicht handig om dit te veranderen in soorten drank, dus: malt whisky, blended whiskey, bourbon, bier, pils, trapistenbier, abdijbier enz. Ja, nu werk ik in de engelstalige versie ivm tot nu toe ondetecteerbare problemen met de NL versie. Kan zijn dat het alleen daarop van toepassing is. Nog een aanvulling graag vwb de velden: Ik kan geen 2e fabrikant opvoeren. Nu zijn het merk en de fabrikant veelal 2 totaal verschillende bedrijven met uitzondering van de eenpitters. Het zou daarom beter zijn om een veld voor merk (distilleerderij/brouwerij) en een voor fabrikant (bottelaar) aan te maken. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
Aha, het is alleen in de Engelse versie zo. Een kwestie van een fout bij het vertalen dus. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Kom nu ook tegen dat sub-type en shape naast elkaar worden gebruikt. |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
En in het Nederlands zie ik twee keer type staan.... Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Eerst maar eens alles weg halen wat niet in deze rubriek hoort, en dan de rubriek helemaal opnieuw met een frisse blik bekijken, en toespitsen op drank. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Wanneer ik vanuit Alcoholica een item kopieër en deze opsla, wil dat niet lukken. Na het klikken op opslaan krijg ik een foutmelding en wordt het Standaard invoerscherm getoond. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Mocht het startscherm niet op korte termijn veranderen, zouder er dan in ieder geval wat meer merken toegevoegd kunnen worden? Er staan nu 6 merken vermeld terwijl er al velen zijn opgevoerd. |
|
Arco
Catalogus Beheerder
|
Kan het kloppen dat dit alleen gebeurt bij items die oorspronkelijk als curiosum zijn aangemaakt? Daar zit namelijk nog een bekende bug. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Het gaat inderdaad om de items die direct als curiosum zijn gekoppeld. Wanneer de koppeling later is aangebracht levert het geen problemen op. |
|
Rene
Catawiki Team
|
Mocht het startscherm niet op korte termijn veranderen, zouder er dan in ieder geval wat meer merken toegevoegd kunnen worden? Er staan nu 6 merken vermeld terwijl er al velen zijn opgevoerd. Kun je me misschien een lijstje mailen van merken die je daar graag ziet? |
|
Rene
Catawiki Team
|
Kan het kloppen dat dit alleen gebeurt bij items die oorspronkelijk als curiosum zijn aangemaakt? Daar zit namelijk nog een bekende bug. Dit is inderdaad een bekende bug die we nog niet hebben kunnen oplossen. Gaat vast nog wel gebeuren maar blijkt niet eenvoudig. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Wanneer we beginnen met de volgende merken, dan hebben we al een heel leuk lijstje: - Black & White - Famous Grouse - Johnnie Walker - Ardbeg - Lagavulin - Dalwhinnie - Glenfiddich - Glenlivet - Duvel - Four Roses - Dommelsch - Leffe - Ricard - Springbank - The Balvenie - The MacAllan Wil je daarvoor zorgen? De foto's zijn al toegevoegd. Thnx |
|
Rene
Catawiki Team
|
Ziet er inderdaad leuk uit! The four roses heb ik nog even weggelaten want die heeft een nogal bijzonder rubrieksplaatje, heb je daar geen plaatje van het logo van toevallig? |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Done. René, is het mogelijk om op eenvoudigere wijze koppelingen aan te leggen tussen bierviltjes plus bierlabels en alcoholica? Wanneer ik dat doe, dan kost het enorm veel tijd om elk item afzonderlijk te koppelen. Kan dat geautomatiseerd? |
|
Rene
Catawiki Team
|
Four roses staat er bij. Dank voor snelle reactie! Ik stel voor dat we deze rubriek eerst omvormen tot deze rubriek alleen nog maar drank bevat en geen andere voorwerpen meer. En dan kijken naar koppelingen en hoe we die eventueel automatisch kunnen leggen. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Je mag Port Ellen, La Trappe en Chimay nog toevoegen op de homepage Kunnen Type en Sub-Type aan de zoekfunctie op de homepage worden toegevoegd? |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
René, wil je de afbeelding van het emaille Heinekenbord vervangen voor de foto die ik bij Whisy type heb gebruikt? Volgens mij geeft dat direct een andere uitstraling. Thnx, |
|
Arwin
Catalogus Beheerder
|
René, wil je de afbeelding van het emaille Heinekenbord vervangen voor de foto die ik bij Whisy type heb gebruikt?
Er komt nog wel een glazen rubriek in de toekomst. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Deze dan |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Ook graag een extra invoerveld voor de gisting. Dit is van toepassing bij Belgische bieren. Voorstel: Staat van flessen: vol of leeg andere waarden zijn niet interessant Dat betekent wel dat lege flessen hier zouden moeten worden ondergebracht en niet bij de glasrubriek. Thnx, |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
De eng, nl en dui versies hebben alle een eigen weergave van het startscherm. De NL versie is alfabetisch, de eng versie heeft dezelfde ingangen maar niet geordend en de dui versie heeft hele andere iconen en merken vermeld staan. |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Helaas is het voor gebruikers nog steeds zodanig onduidelijk wat de bedoeling is van deze rubriek dat de vervuiling met andere items dan flessen door gaat. Ik kan deze items moeilijk afkeuren, want wat voor motivatie heb ik wanneer de rubriek voor een groot deel gevuld blijft met glazen en andere curiosa? |
|
1955-chevy
Catalogus Beheerder
|
Graag "Coca Cola Blak" toevoegen aan het Type-lijstje Bedankt |